Naar de navigatie Naar de inhoud

Overlijdensakte

Waar heb ik een overlijdensakte voor nodig?

Een overlijdensakte dient als officieel bewijs dat iemand overleden is. Diverse instanties, waaronder ABN AMRO, kunnen erom vragen om zaken administratief af te wikkelen.

Een overlijdensakte kunt u opvragen bij de burgerlijke stand van de gemeente waar iemand is overleden. U heeft dit nodig om de overledene te mogen begraven of cremeren. De gemeente geeft namelijk alleen toestemming hiervoor op basis van de aangifte. Hou er rekening mee dat een overlijdensakte uiterlijk 5 dagen na het overlijden moet zijn aangevraagd.

Diverse instanties zoals ABN AMRO kunnen vragen om een uittreksel van de overlijdensakte voor de administratieve afhandeling. Het is daarom handig om bij de gemeente meerdere uittreksels op te vragen. U kunt ook aan de begrafenisondernemer vragen om dit voor u te doen.

Stel een vraag aan een adviseur

email facebook twitterVia e-mail
 Via Facebook
 Via Twitter

Verder praten over uw situatie

Bij grote financiële beslissingen is het fijn als iemand met verstand van zaken met u meedenkt. De adviseurs van ABN AMRO helpen u hier graag bij. Wij gaan samen met u op zoek naar de oplossing die het beste bij u past.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Log veilig in met iDIN

Probeer het nu bij uw belastingaangifte

inloggen bij de belastingdienst met idin

U zit klaar voor uw belastingaangifte. Maar dan. Wat is uw DigiD-wachtwoord ook alweer? Met iDIN hoeft u geen wachtwoorden meer te onthouden. U gebruikt de veilige inlogmethode van uw bank. Bij de Belastingdienst, maar ook bij andere instanties.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief