Naar de navigatie Naar de inhoud

Klantverhaal: geldproblemen na pensionering

Pensioen

Klantverhaal over geldproblemen na pensioen

Cor kan zijn hypotheek niet meer betalen

Mijn pensioen is te laag om mijn maandelijkse hypotheeklasten te blijven betalen. Cor is 71 jaar en inmiddels een paar jaar met pensioen. De lasten zijn, in combinatie met een belastingschuld, te veel geworden. "Ik had nooit verwacht dat er hulp zou komen voor iemand in mijn situatie. Ik ben met pensioen en om mijn hypotheek af te betalen moet ik 101 worden. De kans dat ik dat haal...".

 

Cor en ABN AMRO

De afdeling Debiteurenbeheer is met Cor om tafel gegaan om in kaart te brengen hoe het kan dat Cor er na zijn pensioen financieel zo op achteruit is gegaan. Zo heeft hij bijvoorbeeld bijna geen aftrek meer van de hypotheekrente via de belastingdienst. "En ik had een openstaande belastingschuld die ik nu ook moet afbetalen." Er is gekeken naar de mogelijkheden om Cor toch ook te kunnen laten genieten van zijn oude dag. Samen zijn ze tot een oplossing gekomen. "Ik heb een groot huis, ik zou de bovenste etage kunnen verhuren”, aldus Cor. Dat bracht extra inkomsten. Daarnaast heeft ABN AMRO een deel van de hypotheekschuld omgezet naar een andere renteperiode waardoor Cor een lagere rente gaat betalen. Daardoor zijn de maandlasten een stuk lager geworden. Cor spreekt af dat, wanneer de schuld bij de Belastingdienst is afgelost, het termijnbedrag wordt ingelegd om toch ook af te lossen op de hypotheek. "Het is geen vetpot, maar ik kom weer rond. En ik kan weer door met mijn leven zonder al te grote financiële zorgen."

Ook interessant voor u

Zo krijgt u nog meer inzicht, overzicht en financiële ruimte.

Wilt u ook praten over uw geldproblemen?

Bel dan en u wordt direct geholpen door een deskundige medewerker die met u meedenkt. Samen met u zoeken we naar een oplossing voor uw financiële problemen.

Hulp nodig bij financiële problemen? Bel ons van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur.

020 - 34 33 800 (lokaal tarief)

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct

Zo gedaan via Internet Bankieren of Mobiel

U kunt via de app uw betaalpas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen.

Bent u uw betaalpas kwijt? Blokkeren gaat snel via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. En u kunt meteen een nieuwe pas aanvragen. Heeft u uw pas weer gevonden? Deblokkeren gaat al net zo snel.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief