Naar de navigatie Naar de inhoud

Het talent van Anouk Stoffels

Anouk Stoffels, ontwerper, 27, Breda

"Van jongs af aan ben ik altijd al bezig geweest met kleuren, knippen en plakken", aldus Anouk Stoffels. Het was dan ook een logische keuze om, op aanbeveling van haar lerares Kunstvakken, aan het Grafisch Lyceum in Eindhoven haar eerste grafische studie te volgen. De vervolgopleiding Grafisch Ontwerp aan AVK St. Joost in Breda volgde een paar jaar later. Anouk neemt deel aan de Masterclass Driving Dutch Design (DDD) en zal tijdens de Dutch Design Week eind oktober haar portfolio via een pitch zal lanceren. Vanuit ABN AMRO wordt zij gecoacht door Nick van den Ham.

Van bedrijfsvisie naar ontwerp

Anouk, 27, heeft een eigen ontwerp studio - studio Anouk Stoffels. Ze ontwerp binnen een breed pallet: van logo's tot websites. De basis van haar werk ligt niet in het ontwerp, maar in de bedrijfsvisie. "Op dat punt ondersteun ik ook mijn klanten. Met een betere bedrijfsvisie werk je ook naar beter ontwerp toe." De type klanten die Anouk heeft zijn architecten, retail, maar ook eigen product ontwerpers. Die ondersteunt ze voornamelijk met grafisch werk, bijvoorbeeld een brochure of website.

Het traject van Driving Dutch Design

Het traject loopt nog, maar Anouk is enthousiast. Ze is constant bezig zich als ontwerper opnieuw en beter te positioneren in de markt. Waar ze zich voornamelijk in onderscheidt? "Dit is vooral dat ik vaak bij de klant op locatie werk, waardoor we door middel van dialoog het eindproduct creëren." Het gehele traject heeft haar vooral rust en focus in haar planning en werk gebracht. Zoals ze zelf aangeeft: "Door mijn enthousiasme pak ik alles wat er op mijn pad komt met beide handen aan waardoor ik de focus kwijt raak. DDD helpt mij om gericht te werken waardoor ik mij kan concentreren op het werk en de studio naar een hoger niveau te tillen".


Samenwerking met haar coach

De samenwerking met haar coach ziet ze als een positieve stok achter de deur. "Nick heeft me een spiegel voorgehouden van wat ik ben waar ik naar toe wil. Hierdoor krijg ik de focus terug in mijn werk, wat meer rust en energie geeft". Dit allemaal zorgt voor een beter aanbod aan diensten en producten.

Ambities

Wat is de volgende stap voor Anouk? "Het uitbreiden van mijn klanten, gericht in mijn klantsegment; architectuur, interieur en productontwerp." Daarnaast wil Anouk graag bedrijven en ontwerpers ondersteunen met verbeterende strategie en ontwerp. Ze gaat vooral op zoek naar het antwoord op de vraag welke strategie is er nodig om de match tussen bedrijfsvisie en doelgroep te verbeteren?. Vanuit haar netwerk van strategische marketeers gaat zij dan aan de slag als hoofdontwerper en tevens projectleider.

Over Driving Dutch Design

Driving Dutch Design is een initiatief van ABN AMRO in samenwerking met BNO en Dutch Design Week. Klik hier voor meer informatie.

Maak kans op een iPad mini

Meedoen is eenvoudig

Maak kans op 1 van de 100 iPad Mini's!

Download en activeer Mobiel Bankieren uiterlijk 31 december 2016. Of log voor het nieuwe jaar even in, als u de app al heeft. Dan maakt u automatisch kans op 1 van de 100 iPad mini's!

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief