Naar de navigatie Naar de inhoud

Geld opnemen in Maleisië

Geen opname mogelijk bij geldautomaten van 4 banken

30-07-2013

Momenteel kunt u met uw betaalpas (Maestro) of uw creditcard (MasterCard) in Maleisië geen geld opnemen bij de geldautomaten van:

  • Bank Simpanan Nasional

  • Malayan Banking Berhad

  • Mayban Finance Berhad

  • RHB Bank Berhad.

 

Waarom kan ik daar geen geld pinnen?

De chip op betaalpassen en creditcards is ingevoerd om betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten in sommige niet-Europese landen ondersteunen deze technologie niet altijd en zijn daarom nog gevoelig voor frauduleuze transacties. Aanbieders van geldautomaten in Maleisië hebben extra maatregelen genomen tegen frauduleuze transacties. Daarom kunt u tijdelijk geen geld opnemen bij de 4 genoemde banken.

 

Bij welke banken kan ik wel pinnen?

Bij deze banken kunt u zowel bij geldautomaten als aan het loket geld opnemen: CIMB BANK BERHAD, AmBank (M) Berhad, HSBC Bank Malaysia Berhad, Alliance Bank Malaysia Berhad, Public Bank Berhad, Hong Leong Bank Berhad, Bank Simpanan Nasional, Standard Chartered Bank Malaysia Berhad en Affin Bank Berhad.

Kan ik wel betalen in winkels?

U kunt met uw betaalpas en creditcard betalen in winkels en restaurants met het logo van Maestro of MasterCard op de deur of bij de kassa.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief