Scores van het klantonderzoek
In de tabel ziet u de scores die ABN AMRO klanten aan ons hebben gegeven of die de AFM aan ABN AMRO gaf voor 2016 en 2017 en de gemiddelde scores voor alle banken samen voor 2016 en 2017.
Onderdeel |
Aspect |
Score 2017 ABN AMRO |
Score 2016 ABN AMRO |
Score 2017 sector |
Score 2016 sector |
Vertrouwen & perceptie* |
Vertrouwen in banken |
2,9 |
2,9 |
2,9 |
2,8 |
|
Vertrouwen in eigen bank |
3,2 |
3,1 |
3,2 |
3,2 |
|
Klantgericht |
3,3 |
3,2 |
3,3 |
3,3 |
|
Transparant |
3,4 |
3,4 |
3,5 |
3,5 |
|
Deskundig |
3,7 |
3,7 |
3,8 |
3,7 |
Product & advies** |
Betalen |
-- |
4,8 |
-- |
4,7 |
|
Sparen |
-- |
4,5 |
-- |
4,5 |
|
Hypotheken |
3,9 |
3,8 |
3,7 |
3,8 |
|
Lenen |
2,8 |
3,5 |
2,4 |
3,0 |
|
Beleggen |
3,6 |
3,7 |
3,6 |
3,8
|
|
Informatieverstrekking |
-- |
4,0 |
-- |
4,0 |
|
Klachten- en feedbackmanagement |
4,8 |
-- |
4,2 |
-- |
|
Betalingsachterstanden bij hypotheken |
3,3 |
-- |
2,8 |
-- |
Service & gebruik |
Online diensten* |
4,4 |
4,2 |
4,3 |
4,2 |
|
Klantcontact* |
3,5 |
3,5 |
3,7 |
3,6 |
|
Klachtbehandeling* |
3,3 |
3,2 |
3,3 |
3,3 |
Beschikbaarheidspercentage*** |
Internet Bankieren
|
99,77% |
99,80% |
99,80% |
99,75% |
|
Mobiel Bankieren |
99,77% |
99,80% |
99,81% |
99,79% |
* Klantonderzoek door GfK (schaal 1 tot en met 5).
** Cijfers van Klantbelang Dashboards AFM. Het sectorgemiddelde betreft de gemiddelde score uit het onderzoek van de AFM. Dat onderzoek bevat in 2017 een aantal partijen die niet deelnemen aan de Vertrouwensmonitor. Het gaat met name om een aantal verzekeraars die ook hypotheken aanbieden en financieringsmaatschappijen die consumptief krediet verstrekken. Het sectorgemiddelde kan daardoor afwijken van de gemiddelde score van de banken genoemd in deze publicatie.
*** Cijfers over 2017 zijn van juli 2016 tot en met juni 2017, afkomstig van eigen metingen door de banken, aangeleverd bij en gecontroleerd door de Betaalvereniging Nederland. De Vertrouwensmonitor Banken 2017 bevat geen beschikbaarheidsgegevens voor iDEAL (zie voor toelichting de Vertrouwensmonitor 2017, Bijlage 1).