Naar de navigatie Naar de inhoud

Verzekerd van kwaliteit

U staat als klant centraal

Sinds oktober 2010 heeft ABN AMRO Verzekeringen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Dat is een kwaliteitskeurmerk van de Stichting toetsing verzekeraars. Met het KKV heeft u de zekerheid dat een verzekeraar zijn beloftes nakomt. Het keurmerk geeft aan dat de kwaliteit van dienstverlening belangrijk is voor de verzekeraar. 

Wat betekent dit voor u?

  • Wij zijn alert op fraude en fraudeurs en nemen verschillende maatregelen. Hoe?
    Lees meer over fraudebeheersingsbeleid (pdf, 50kB)

  • Duurzaam Beleggen, ook wel Maatschappelijk Verantwoord Beleggen genoemd, vinden wij belangrijk. Daarom onderschrijven wij de Code Duurzaam Beleggen.
    Meer weten over ons beleggingsbeleid (pdf, 78kB)?

 

Klanttevredenheid

ABN AMRO Verzekeringen is trots dat wij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben maar het belangrijkste is dat u het als klant merkt. Daarom houden we jaarlijks klantonderzoeken. Lees hieronder welke verbeterpunten wij hebben opgepakt als antwoord op uw suggesties.

KTV Schadeverzekeringen (pdf, 196kB)

KTV Levensverzekeringen (pdf, 538kB)

Klantonderzoek VerzekeraarsInBeeld

In 2016 nam ABN AMRO Verzekeringen deel aan het klantonderzoek 'VerzekeraarsInBeeld' van het Verbond van Verzekeraars. Klanten konden hierin hun verzekeraar cijfers geven voor de onderwerpen: vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact. U heeft ons hiervoor een 7,2 gegeven. 

verzekeren - logo verzekeraars in beeld 

 

Vragen, suggesties en klachten

Uw tevredenheid is belangrijk. Heeft u een voorstel hoe de service verbeterd kan worden? Of bent u niet tevreden over de uitleg van een product of de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons. Dan zoeken we een passende oplossing.

Heeft u een suggestie?

Klachtenregeling ABN AMRO

Lees hoe u ons kunt bereiken

Uw opmerkingen helpen ons om onze diensten en producten te verbeteren. Hoe wij dit in 2016 hebben gedaan, leest u in de Klachtenrapportage (pdf, 553kB)

Wijzer in geldzaken

Heeft u behoefte aan betrouwbare informatie over geldzaken van een derde partij? Kijk dan op wijzeringeldzaken.nl.

Wijzer in geldzaken is een initiatief van het ministerie van Financiën, waarin partners uit de financiële sector, de overheids-, onderwijs-, voorlichtings- en consumentenorganisaties en de wetenschap samenwerken. Het platform vertegenwoordigt ruim 40 organisaties die hun krachten bundelen om de consument 'wijzer in geldzaken' te maken. Zij zetten zich in om het financiële inzicht van de Nederlanders te vergroten, zodat consumenten beter in staat zijn financiële beslissingen te nemen.

Verzekeren - logo Wijzer in Geldzaken

Veelgestelde vragen over schadeverzekeringen

  • Hoe is het bedrag opgebouwd dat u voor uw verzekering betaalt?

    Het bedrag voor uw verzekering bestaat uit de volgende onderdelen:

    1) Premie voor uw verzekering
    2) Administratieve kosten en poliskosten
    3) Assurantiebelasting over de premie en de kosten

  • Hoeveel poliskosten betaalt u?

    De poliskosten bedragen € 3,63 (excl. assurantiebelasting) voor het afsluiten van een verzekering. Bij een autoverzekering bedragen de afsluitkosten EUR 8,50 (excl. assurantiebelasting). Deze kosten betaalt u ook bij een wijziging van uw autoverzekering.

  • Hoeveel assurantiebelasting betaalt u?

    U betaalt 21% assurantiebelasting over uw premie en kosten. Sommige verzekeringen en delen hiervan zijn vrijgesteld van assurantiebelasting. Dat zijn bijvoorbeeld:

    - levensverzekeringen
    - ongevallen-, invaliditeits- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
    - ziekte- en ziektekostenverzekeringen
    - werkloosheidsverzekeringen
    - transportverzekeringen

  • Wanneer wordt uw verzekeringspremie afgeschreven?

    Uw verzekeringspremie wordt rond de 1e van de maand afgeschreven van uw rekening. Betaalt u uw premie per jaar? Dan wordt uw premie jaarlijks afgeschreven rond de 1e van de maand waarin uw herzieningsdatum valt. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

  • Wat is een premievervaldatum?

    De premievervaldatum is de datum waarop u uw verzekeringspremie moet betalen.

  • Kunt u uw premiebetaling wijzigen van maand naar jaarbetaling en andersom?

    U kunt uw premiebetaling wijzigen met ingang van de herzieningsdatum. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

  • Hoe komt u in aanmerking voor pakketkorting en wanneer ontvangt u dit?

    Vanaf drie verzekeringen krijgt u pakketkorting. Bij drie verzekeringen krijgt u 3% korting, bij vier verzekeringen 4% korting en bij vijf of meer verzekeringen 5% korting. De pakketkorting krijgt u één keer per jaar uitbetaald. Lees verder over de pakketkorting.

  • Wat betekent het als u een eigen risico heeft?

    Een eigen risico is het bedrag dat bij een schade wordt afgehaald van de uitkering. Dit is dus het bedrag dat voor uw eigen rekening komt. De hoogte van uw eigen risico staat op uw polis.

  • Wanneer en hoe kunt u uw verzekering opzeggen?

    U mag een schadeverzekering bij ons op ieder moment beëindigen, behalve uw doorlopende reisverzekering. De minimale looptijd van de doorlopende reisverzekering is één jaar. U moet een verzekering 30 dagen voor de gewenste beëindigingdatum opzeggen.
    Gebruikt u voor de beëindiging van uw verzekering ons online opzegformulier. U logt hiervoor in in Internet Bankieren. Dit kan met uw 5-cijferige identificatiecode of met uw e.dentifier. Heeft u geen Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Tip: al uw rekeningen in beeld

Toegang tot al uw rekeningen via de app

In de mobiel bankieren app ziet u al uw rekeningen bij elkaar.

Met de Mobiel Bankieren app heeft u toegang tot uw betaal-, spaar- of beleggingsrekeningen. Ook de betalingen van uw ABN AMRO Credit Card kunt u bekijken. Zo heeft u altijd overzicht, waar en wanneer u wilt.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief