Naar de navigatie Naar de inhoud

Online seminar valse e-mails

Weten hoe u een valse e-mail kunt herkennen?

Ons eerste online seminar ging over 'valse e-mails'. U kunt e-mail krijgen van criminelen, en die 'phishen' naar uw gegevens. Bij phishing krijgt u een e-mail die bijvoorbeeld erg lijkt op een mail van een bekende afzender. In de mail proberen deze criminelen u op een link te laten klikken of gegevens te ontfutselen.

Criminelen bewegen zich waar geld is, dus proberen ze ook gebruik te maken van de (nieuwe) mogelijkheden van de digitale wereld. Kijk het eerste seminar terug (32 min 24 sec) waarin we phishing behandelen.

We houden deze seminars omdat de digitale wereld veel gemak biedt, maar in die digitale wereld is het belangrijk om alert te blijven.

Phishing is een verzamelnaam voor manieren waarop fraudeurs persoonlijke gegevens van u proberen te krijgen.
 

"Durft u nog wel te klikken? Waarom Nederland phishing-walhalla is"

Guus Steegmans is productmanager Veilig Bankieren, Betalingsverkeer bij ABN AMRO. Hij is een van de specialisten tijdens het online seminar over valse e-mails. Voor Financial Focus schrijft hij blogs over veilig betalen en digitale fraude. Lees zijn laatste blog over Nederland als phishing-walhalla.

 

Het doel van phishing (35 sec)

Bekijk een fragment uit ons online seminar waarin Guus Steegmans (productmanager Veilig Bankieren, Betalingsverkeer bij ABN AMRO) uitlegt wat het doel is van phishing en wat criminelen hiermee willen bereiken. 

 

Hoe werkt phishing? (01 min 01 sec)

In dit fragment licht Ireen Lammerts (Security & Intelligence Management Advisor) toe hoe criminelen te werk gaan als zij een valse e-mail versturen.

 

Waarom is Nederland een phishing walhalla? (49 sec)

ABN AMRO doet er alles aan om u zo veilig mogelijk te laten bankieren. Waarom is Nederland een phishing walhalla?

Meer weten over wat ABN AMRO MeesPierson doet om bankieren zo veilig mogelijk te maken?

Hoe u uw bankzaken ook regelt: veiligheid staat bij ons altijd voorop. U wilt veilig internetbankieren, mobiel bankieren en betalen en/of geld opnemen met uw betaalpas. Lees wat wij doen, en wat u kunt doen.

Vragen of hulp nodig? Bel met onze collega's van Private Assistance.

Bel +31 (0) 20 343 43 43

Dagelijkse bankzaken?

Private Assistance helpt u graag

Team Private Assistance

Hulp nodig met uw dagelijkse bankzaken? Onze collega's van Private Assistance zitten voor u klaar. Bel +31 (0) 20 343 43 43.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via LinkedIn