Naar de navigatie Naar de inhoud

Toegankelijkheid

Onze producten en diensten voor iedereen toegankelijk

ABN AMRO vindt het belangrijk dat iedereen zelf zijn bankzaken kan regelen. Producten en diensten moeten eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zijn. Wij proberen steeds in te spelen op uw wensen. Daarom hebben wij regelmatig contact met organisaties voor mensen met een functiebeperking en belangenorganisaties van consumenten en midden-en kleinbedrijf. Hieronder vindt u voorbeelden van producten en diensten die dankzij deze samenwerking zijn ontwikkeld.

  • Internet Bankieren (ook in het Engels)

  • ReadSpeaker, de voorleesfunctie op de website

  • Het lettertype op de website kan via de nieuwste browsers worden vergroot

  • Producten bestellen via internet

  • Hypotheekadvies in gebarentaal

  • Telefonisch bankieren met stemherkenning

  • Beter toegankelijk maken van vestigingen.

 

De website van ABN AMRO

Veel op onze website is geoptimaliseerd voor toegankelijkheid.

Inloggen staat vooraan
Bij uw bezoek komt u al snel de mogelijkheid tegen om in te loggen. Dit kan op twee manieren: met de e.dentifier of met een zelfgekozen identificatiecode. De meest gebruikte mogelijkheden in Internet Bankieren zijn geoptimaliseerd voor screenreaders.

Onze informatiepagina's
Het ontwerp van onze informatiepagina's houdt rekening met toegankelijkheid. De pagina's zijn getest door mensen met een visuele beperking. Zij hebben de pagina's getest met de screenreaders Jaws en Voiceover.

Shortcuts vergroten het gemak
Op de informatiepagina's vindt u 2 shortcuts voor screenreaders. Hiermee gaat u snel naar de inhoud van de website en naar de navigatie. De structuur van het navigatiemenu bestaat uit de productgroepen betalen, lenen, sparen en verzekeren.

 

Toegankelijkheid van Internet Bankieren

Om Internet Bankieren voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken, hebben we een rondleiding gemaakt waarin het gebruik van Internet Bankieren wordt uitgelegd. Bovendien bieden we met onze site ondersteuning aan verschillende browsers. Als er vragen of onduidelijkheden zijn, is onze telefonische helpdesk 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Internationaal Toegankelijkheids Symbool

Het Internationaal Toegankelijkheids Symbool is het keurmerk van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad. Het symbool wordt verstrekt aan bedrijven waarvan de gebouwen voldoen aan de eisen van onder andere bereikbaarheid en toegankelijkheid zodat ouderen en mensen met beperkingen gebruik kunnen maken van hun voorzieningen, producten en diensten. In juli 2005 werd een ABN AMRO in Amstelveen als eerste bank in Europa het ITS toegekend.

 

Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer

ABN AMRO neemt sinds 2002 deel aan het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (het MOB). Het MOB is ingesteld om de maatschappelijke efficiëntie in het Nederlandse en Europese retailbetalingsverkeer te bevorderen. Het MOB bestaat uit koepelorganisaties van winkeliers, banken en organisaties voor mensen met een functiebeperking. Een initiatief van het MOB is de SEPA-overboeking. Deze standaard voor overboeken maakt een binnenlandse betaling naar één van de eurolanden net zo eenvoudig als een overboeking in eigen land. Meer informatie vindt u op de website van de Nederlandsche Bank.

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin