Naar de navigatie Naar de inhoud

Involtum Services (NomadPower)

Stroom voor nomaden

Het begon in 2012 met het aanbrengen van vernuftige stroomvoorzieningen langs transportroutes voor ‘nomaden’ op de weg. Vandaar de naam NomadPower. Levering werkt met een appje via de mobiele telefoon waarbij de stroom aan of uitgezet kan worden.
De naam NomadPower bleef, maar deze dienst opereert nu onder de paraplu van Involtum Services. Het zijn niet langer alleen vrachtwagenchauffeurs die (met hun koelwagens) op een stopplaats gebruikmaken van deze service. Involtum richt zich ook op vakantiegangers en binnenvaartschippers.

Ook andere diensten op de app

Oprichter Edwin Noomen vertelt dat de dienstverlening sinds 2012 fiks is uitgebreid. “We leveren stroomvoorzieningen voor vrachtvervoer, walstroom voor binnenvaartschepen en voor de recreatiemarkt. Niet alleen stroom overigens, maar ook aanverwante diensten: gebruik van tapwater, wasmachines, douches en het afrekenen van verblijfkosten kan op een snelle en handige manier met de app worden geregeld”, vertelt Noomen. “Inmiddels leveren we ook evenementenstroom.” 

 

Europees netwerk

Het bedrijf beschikt nu over 240 stroompunten voor het vrachtvervoer in Europa en meer dan 1000 stroom- en watertappunten in havens en op camperterreinen. En dat moeten er veel meer worden. Die groei moet wel gefinancierd worden.  Anderhalf jaar geleden mocht Noomen samen met een paar andere ondernemers een middag een presentatie geven aan investeerders tijdens het ABN AMRO tennistoernooi. “We hebben daarna veel reacties gehad en twee investeerders zijn met ons in zee gegaan. Ze hebben met investeerders uit ons eigen netwerk anderhalf miljoen euro geïnvesteerd.”

Informal Investments case - iWelcome

 

Klik met investeerder

Bij Involtum Services was er om een duidelijke reden een klik met een investeerder. “Een van onze investeerders heeft affiniteit met varen. Tijdens het gesprek dat we met hem aangingen, haalde hij aan dat het voor schippers enorm vervelend is dat ze in iedere haven waar ze aanmeren over andere pasjes moeten beschikken. Het is zoveel makkelijker als je dankzij een app op je smartphone havengeld kan betalen, kan douchen en gebruik kan maken van een wasmachine. Dan merk je dat het product dat we hebben investeerders heel direct kan aanspreken.” 

Voor meer informatie: www.nomadpower.eu

Dagelijkse bankzaken?

Private Assistance helpt u graag

Team Private Assistance

Hulp nodig met uw dagelijkse bankzaken? Onze collega's van Private Assistance zitten voor u klaar. Bel +31 (0) 20 343 43 43.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via LinkedIn