Naar de navigatie Naar de inhoud

Alles over Mobiel Bankieren

Wat is Mobiel Bankieren?

Met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kunt u uw saldo controleren en bij- en afschrijvingen bekijken. Ook kunt u eenvoudig geld overmaken. Zowel op uw smartphone als tablet.

Voor wie?

Mobiel Bankieren is geschikt voor:

Voorwaarden

Voor Mobiel Bankieren gelden de Voorwaarden identificatiecode (pdf, 106kB).

Wat heb ik nodig?

Om Mobiel Bankieren te kunnen gebruiken, heeft u het volgende nodig:

  • Toegang tot Internet Bankieren van ABN AMRO.

  • Een smartphone (iOS, Android, Windows Phone) of tablet (iOS, Android).

  • Een internetverbinding op uw smartphone of tablet. Een 3G- of wifi-verbinding is vereist.

Smartphone of tablet

U kunt maximaal 10 gebruikers per toestel registreren. U kunt Mobiel Bankieren gebruiken op:

  • een iPhone, iPad, iPod (OS versie 7.0 en hoger).

  • Android toestellen (OS versie 4.0.3 en hoger).

  • een Windows Phone (OS versie 7.5 en hoger).

Mogelijkheden

ABN AMRO blijft Mobiel Bankieren verder ontwikkelen. Deze app biedt u steeds meer gemak. Met de Mobiel Bankieren app heeft u nu al de volgende mogelijkheden:

  • Rekening Delen (voor iPhone/iPad en Android).

  • Bankmail lezen op je smartphone via de app (voor iPhone/iPad en Android).

  • Overboeken naar betaal- en spaarrekeningen. Lees ook Toelichting limieten.

  • Betalingen inplannen die later moeten worden uitgevoerd.

  • Snel betalen met de acceptgiroscanner (alleen mogelijk op uw iPhone of iPad).

  • Inzien periodieke overboekingen en geplande incasso's.

  • Rekeningen persoonlijk maken door toevoegen van foto's en namen.

  • Uw adresboek in Internet Bankieren inzien en aanpassen.

  • Uw eigen daglimiet instellen. Lees ook Toelichting limieten.

  • Inzicht in uw beleggingen (Android, iPhone en iPad).

  • Een sms of e-mail met een afbeelding meesturen met uw betalingen (Android, iPhone en iPad).

  • Bekijk het overzicht met alle mogelijkheden van Mobiel Bankieren .

Kosten

  • Kosten voor downloaden en gebruik: zowel het downloaden als gebruik van de app is gratis.

  • Kosten voor mobiel internet, sms en e-mail: Mobiel Bankieren maakt gebruik van mobiel internet. Daarnaast kunt u op sommige smartphones vanuit de app ook een sms of e-mail sturen naar de begunstigde van uw betaling. ABN AMRO rekent hier geen extra kosten voor. De kosten van mobiel internet, sms en e-mail zijn afhankelijk van uw abonnement bij uw telecom aanbieder. Met uw vragen over deze kosten kunt u terecht bij uw telecom aanbieder.

Welke rekeningen zijn zichtbaar?

U kunt maximaal 20 rekeningen gebruiken in deze app:

  • Betaal- en spaarrekeningen: U kunt de betaal- en spaarrekeningen bekijken waarvan u kunt overboeken in Internet Bankieren. Dus ook zakelijke rekeningen en rekeningen waarvoor u bent gemachtigd. 

  • Spaardeposito's.

  • Beleggersrekeningen.

Mobiel Bankieren en veiligheid

Als u de Mobiel Bankieren app voor het eerst gebruikt, kiest u een identificatiecode. Deze persoonlijke code gebruikt u altijd om in te loggen en geld over te maken. Zo kan iemand anders niet zomaar uw saldo bekijken of overboekingen doen met uw smartphone of tablet. Lees ook Hoe veilig is Mobiel Bankieren?

  • Veilig bankieren met uw identificatiecode
    U wilt uw bankzaken veilig kunnen doen. Niet alleen met uw computer, maar ook met uw smartphone of tablet. Bankieren met uw zelfgekozen identificatiecode moet zo veilig mogelijk zijn. Daarom kunt u met deze code minder bankzaken regelen dan via uw bankpas met e.dentifier. We bekijken steeds in welke situaties het gebruik van alleen een identificatiecode mogelijk is. Dit betekent dat u in de toekomst misschien meer, maar misschien ook minder mogelijkheden heeft met alleen uw identificatiecode. 
    Lees meer over veilig betalen met uw identificatiecode

  • Gebruik van uw identificatiecode
    Voor het gebruik van uw zelfgekozen identificatiecode gelden dezelfde veiligheidsregels als voor het gebruik van de pincode van uw bankpas.
    -  Kies een code die moeilijk te raden is. De code moet dus niet zijn afgeleid van
      uw geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer.
    - Vertel aan niemand uw identificatiecode. Schrijf deze code ook nergens op.
    - Zorg ervoor dat niemand met u meekijkt als u de identificatiecode typt.

    Alle data tussen de Mobiel Bankieren app en ABN AMRO worden versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding. Toch raden wij af een 'open' draadloos netwerk te gebruiken. Zoals in een café of winkel. U weet namelijk niet of de draadloze internetverbinding (Wi-Fi) goed beveiligd is.

  • Geld overmaken met uw identificatiecode
    Met de daglimiet bepaalt u zelf eenvoudig welk bedrag u met uw zelfgekozen identificatiecode kunt overboeken naar rekeningen van anderen. U kunt de daglimiet instellen met een maximum van € 750,- per dag.
    Lees meer over de daglimiet in de toelichting limieten

  • Downloaden via officiële websites
    Downloadt u software op uw computer. smartphone of tablet? Bijvoorbeeld een spelletje of een nieuwe videoplayer? Doe dit dan via officiële websites. Zo voorkomt u virussen op uw apparaten.

Hoe meld ik mij aan?

Download de Mobiel Bankieren app op uw smartphone of tablet. Of bekijk alle mogelijkheden om Mobiel Bankieren te downloaden.

Hoe meld ik mij af?

Meld u af voor de app door de volgende stappen te doorlopen:

  • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.

  • Meld u af in Internet Bankieren. Hiervoor heeft u uw e.dentifier nodig.

Andere apps van ABN AMRO MeesPierson

Bent u benieuwd welke handige ABN AMRO apps u nog meer kunt gebruiken? Bekijk het overzicht met onze apps die u gratis kunt downloaden.

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin