Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken

Alles over Creditcards

Wat is een creditcard?

Met een creditcard betaalt u wereldwijd. Ook als u aankopen op internet doet. Bovendien kunt u met uw creditcard geld opnemen bij 900.000 geldautomaten in binnen- en buitenland.

Kosten

U betaalt elk jaar een vast bedrag voor uw creditcard. Heeft u een BetaalGemak Extra Pakket  bij ABN AMRO MeesPierson? Dan zit de creditcard in uw betaalpakket en betaalt u geen extra kosten.
Heeft u een BetaalGemak Max Pakket  bij ABN AMRO MeesPierson? Dan zit de Gold Card in uw betaalpakket en betaalt u geen extra kosten.
Bekijk hieronder wat een creditcard per jaar kost als u geen betaalpakket heeft.*

  • ABN AMRO MeesPierson Card: € 22,42  

  • Extra ABN AMRO MeesPierson Card: € 22,42

  • ABN AMRO MeesPierson Gold Card: € 55,13

  • Extra ABN AMRO MeesPierson Gold Card: € 27,56

  • * Het bedrag wordt elk jaar afgeschreven door ICS. Zie ook het kopje 'Over ICS en ABN AMRO'.

  • Wisselkoers vreemde valuta

    Het bedrag dat u opneemt of betaalt in vreemde valuta, wordt naar euro omgerekend. U kunt de gebruikte wisselkoers vinden op de site van MasterCard. De werkelijk gebruikte koers wordt vermeld op uw rekeningoverzicht. Voor een betaling of geldopname in vreemde valuta geldt een valutakoersmarge. De valutakoersmarge en overige tarieven (bijvoorbeeld wat u jaarlijks betaalt voor uw creditcard) kunt u terugvinden in het Informatieblad Betaaldiensten (pdf, 106kB).

Hoeveel creditcards kan ik aanvragen?

  • Als u een BetaalGemak Extra Pakket heeft, krijgt u 1 ABN AMRO MeesPierson Credit Card zonder extra kosten. Wit u meer creditcards aanvragen? Bekijk dan de extra kosten.

  • Als u een BetaalGemak Max Pakket heeft, krijgt u 2 ABN AMRO MeesPierson Gold Cards zonder extra kosten. Wit u meer creditcards aanvragen? Bekijk dan de extra kosten.

  • Een ABN AMRO Creditcard houder kan een Extra Credit Card aanvragen naast zijn Hoofd Credit Card. Op de Extra Credit Card wordt de naam getoond van de Extra Credit Card houder, bijvoorbeeld de naam van de partner. De Extra Credit Card valt onder het contract van de Hoofd Credit Card houder. De transacties die gedaan worden met de Hoofd Credit Card en de Extra Credit Card worden getoond op het rekeningoverzicht van de Hoofd Credit Card houder. Voor beide Cards geldt gezamenlijke limiet van de Hoofd Credit Card.
    De Hoofd Credit Card houder houdt inzicht in de bestedingen die met beide Credit Cards worden gedaan en is verantwoordelijk voor betaling van het totale openstaande saldo.

Limiet

Bij uw aanvraag kiest u één van onderstaande limieten. U kunt ook zelf een andere limiet aangeven.


ABN AMRO MeesPierson Card

€ 2.500,-
€ 5.000,-
€ 7.500,-
€ 10.000,-
 € 15.000,-
€ 20.000,-
€ 25.000,-  


ABN AMRO MeesPierson Gold Card

€ 5.000,-
€ 10.000,-
€ 15.000,-
€ 20.000,- 
€ 30.000,-
€ 40.000,-
€ 50.000,- 


Limiet wijzigen
Hebt u al een creditcard en wilt u uw limiet wijzigen? U doet het online via Creditcard Online.

Opnamelimiet

De eerste drie maanden gelden lagere bedragen.

  • € 2.500,- per dag

  • € 2.500,- per keer

  • € 10.000,- per week

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal?

  • Verlies of diefstal van uw creditcard kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week doorgeven aan de afdeling Verlies en Diefstal van ICS via telefoonnummer 020 - 660 04 00 (normaal tarief) of vanuit het buitenland via +31 20 - 660 04 00 (normaal tarief). Uw creditcard wordt dan direct geblokkeerd. U ontvangt zo snel mogelijk een vervangende creditcard.

  • Heeft u de Stand-By Service van ABN AMRO? In dat geval meldt u verlies of diefstal van uw creditcard via de Stand-By Service. Deze service is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar:

    - In Nederland: alarmnummer 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben).
    - Vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

    Nog geen Stand By Service? Vraag direct aan.

Digitale maandopgave

Als u uw creditcard gebruikt, krijgt u een digitale maandopgave van de creditcardbestedingen via de online portal ICS. Voor een papieren maandopgave betaalt u € 1,- per overzicht.

In dit overzicht staan al uw transacties die u met uw creditcard hebt gedaan. Een transactie kan een betaling zijn of een opname bij een geldautomaat.

Wordt al het geld in één keer afgeschreven?

Het geld dat u uitgeeft met uw creditcard, wordt door ABN AMRO in één keer van uw rekening afgeschreven.

Verzekeringen

Bij uw creditcard krijgt u standaard de volgende verzekeringen. U hoeft deze dus niet apart aan te vragen. U betaalt er niets extra voor. De verzekeringen gelden voor bijna alle aankopen die u met uw creditcard heeft betaald.

  • Aankoopverzekering
    Vrijwel alle aankopen met uw creditcard zijn verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.

    - ABN AMRO MeesPierson Credit Card: 180 dagen.

    - ABN AMRO MeesPierson Gold Card: 1 jaar

    Per jaar mag een klant een claim indienen van ten hoogste € 7.500,-. Voor de gehele kaartduur mag een klant in totaal een bedrag van € 25.000,- claimen.

  • Bagagevertragingsverzekering (bij lijnvluchten) 
    - Tot 4 uur vertraging: uw noodzakelijke aankopen (kleding en toiletartikelen) worden vergoed tot maximaal € 140,-.
    - 4 tot 48 uur vertraging: u krijgt maximaal € 140,-.
    - Meer dan 48 uur: u krijgt maximaal € 410,-.

  • Vluchtvertragingsverzekering (bij lijnvluchten) 
    U krijgt de kosten van maaltijden (eten en drinken) tot € 125,- vergoed, als uw vlucht minimaal 4 uur is vertraagd.

  • Eigen risico- afdekking huurauto voor schade aan de gehuurde auto (alleen bij ABN AMRO MeesPierson Gold Card)
    Als u uw huurauto met de Gold Card betaalt, is het eigen risico bij schade automatisch verzekerd tot maximaal € 500,- per gebeurtenis.

  • Autorechtsbijstandverzekering (alleen bij ABN AMRO MeesPierson Gold Card)
    Als u met uw huurauto bij een ongeval betrokken raakt, zijn de kosten voor juridische bijstand als volgt gedekt:

    - Onbeperkt voor Europa en de landen rond de Middellandse Zee.

    - Tot € 10.000,- in de overige landen.

  • Emergency Cash
    Indien de klant directe vervanging in het buitenland nodig heeft, kan emergency cash worden verstrekt. Dit is een bedrag van maximaal de hoogte van de bestedingsruimte. ICS moet de Private Banker hierover informeren.

  • Hoe dien ik een schade in op mijn verzekering?
    Bel met de ICS Servicedesk via 020 - 660 01 23 (lokaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23. U wordt dan direct door een van onze medewerkers verder geholpen bij het declareren van uw onkosten of schade.

Wisselkoers vreemde valuta

Het bedrag dat u opneemt of betaalt in vreemde valuta, wordt naar euro omgerekend. U kunt de gebruikte wisselkoers vinden op de site van MasterCard. De werkelijk gebruikte koers wordt vermeld op uw rekeningoverzicht. Voor een betaling of geldopname in vreemde valuta geldt een valutakoersmarge. De valutakoersmarge en overige tarieven (bijvoorbeeld wat u jaarlijks betaalt voor uw creditcard) kunt u terugvinden in het Informatieblad Betaaldiensten (pdf, 106kB).

Extra veiligheid

Doe uw internetaankopen nog veiliger met de MasterCard SecureCode. Een groot aantal webwinkels werkt hier al mee. Met deze code maakt bij uw creditcardbetalingen gebruik van uw persoonlijke wachtwoord. Nadat u uw wachtwoord eenmalig, gratis, hebt geregistreerd, kunt u daarna eenvoudig al uw online aankopen met uw creditcard en uw wachtwoord betalen.

Over ICS en ABN AMRO

  • ABN AMRO Bank N.V. bemiddelt voor particuliere klanten alleen in creditcards van International Card Services BV.

  • ABN AMRO Bank N.V. krijgt geen vergoeding van International Card Services BV voor haar bemiddeling.

  • ABN AMRO Bank N.V. adviseert over het productaanbod waarvoor zij aanbieder of bemiddelaar is.

  • International Card Services BV is een 100%-dochtervennootschap van ABN AMRO Bank N.V.

  • Alleen voor ABN AMRO MeesPierson geldt als uitzondering dat ABN AMRO N.V. ook bemiddelt in creditcards van een andere aanbieder.

Sms-service

Card Alerts zijn gratis sms-berichten die u van ICS krijgt. Met de Card Alerts houdt u nog beter zicht op actuele uitgaven en betalingen met uw creditcard. U krijgt een sms als er bijvoorbeeld een grote uitgave gedaan wordt met uw creditcard. Nadat u bent ingelogd in Creditcard Online, kunt u zich aanmelden via de tab 'Card Alerts'. Sommige Card Alerts kunt u ook per e-mail krijgen.

Hoe zeg ik de creditcard op?

Bel met ICS Servicedesk via 020 - 660 04 00 (lokaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 - 660 04 00,  Of via meespiersondesk@icscards.nl. U krijgt een formulier thuisgestuurd. Dit formulier moet u ingevuld en ondertekend terugsturen. De opzegtermijn is 2 weken. U kunt niet opzeggen als er nog een uitstaand saldo is.

Aangepaste wetgeving

Vanaf 2016 is ABN AMRO wettelijk verplicht om na te gaan waar klanten fiscaal gevestigd zijn. Daarom stellen wij hier aan bestaande klanten vragen over bij de aanvraag van een nieuwe creditcard. U bent dan namelijk een nieuwe klant voor International Card Services B.V. (ICS), de uitgevende financiële instelling van creditcards voor ABN AMRO MeesPierson. Lees meer over dit onderwerp.

Depositogarantiestelsel

De ABN AMRO creditcard en ook de ABN AMRO MeesPierson creditcard vallen onder de werking van het depositogarantiestelsel van International Card Services BV (ICS). Dit stelsel beschermt u als een bancaire instelling niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. ICS is een bancaire instelling met een eigen bankvergunning en neemt dus ook deel aan het depositogarantiestelsel. Informatie over het depositogarantiestelsel en eventuele uitzonderingen met betrekking tot de dekking die voor u van belang kunnen zijn, vindt u op het Informatieblad depositogarantiestelsel. Dit informatieblad wordt door ICS aan u verstrekt en is ook te vinden op
https://www.icscards.nl/ics/info/depositogarantiestelsel

Voor tegoeden op een creditcard van ICS geldt een maximum bedrag van EUR 100.000 per Hoofd Card houder. Voor de berekening van de vergoeding, worden alle tegoeden die u bij ICS heeft, bij elkaar opgeteld. Heeft u meerdere creditcards, dan geldt het totale positieve saldo van alle cards gecombineerd. Tegoeden boven de grens van EUR 100.000 vallen niet onder het depositogarantiestelsel. Een tegoed wordt alleen uitbetaald aan de Hoofd Card houder.


Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin