Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw creditcard gebruiken

Wat wilt u met uw creditcard?

Heeft u uw creditcard net ontvangen en wilt u deze activeren? Of heeft u een andere vraag over uw creditcard? In de meeste gevallen kunt u uw verzoeken regelen via de website van Creditcard Online. Hieronder vindt u meer uitleg.

 

Activeren

Als u uw nieuwe creditcard krijgt, moet u deze nog activeren. Dit is om misbruik van uw creditcard te voorkomen. Om uw creditcard te activeren heeft u de brief met de activeringscode nodig. Via Internet Bankieren kunt u online uw creditcard snel en eenvoudig activeren. Heeft u geen Internet Bankieren? Dan kunt u uw creditcard telefonisch activeren via telefoonnummer 020 - 6 600 400 (lokaal tarief).

Activeren ABN AMRO MeesPierson MasterCard

Blokkeren

Bent u uw creditcard verloren? Of is deze misschien gestolen? Dan moet u de creditcard onmiddellijk laten blokkeren. U belt met International Card Services (Afdeling Verlies & Diefstal) op 020 - 660 06 11 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

 

Emergency Cash

Bij verlies of diefstal in het buitenland kunt u een vervangende creditcard krijgen. Daarnaast kunt u cash geld aanvragen bij ICS. ICS vraagt deze zogenaamde Emergency Cash voor u aan bij MasterCard. U kunt uw geld dan bij een bank in uw buurt ophalen.

Vervangen

Is uw creditcard beschadigd of heeft u om een andere reden een nieuwe creditcard nodig? Vraag dan een vervangende pas aan. Let op dat u uw creditcard meteen laat blokkeren als u deze bent kwijt bent geraakt.

Uw creditcard vervangen

 

Limiet aanpassen

De ABN AMRO MeesPierson MasterCard en de ABN AMRO MeesPierson Gold Card hebben een standaardlimiet. Wilt u uw limiet aanpassen? Dan kunt u dat aanvragen.

Limiet wijzigen op uw creditcard

Opzeggen

Wilt u uw creditcard opzeggen? Bel met ICS Servicedesk via 020 - 660 01 23 (normaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23.  De opzegtermijn is 2 weken. 
U kunt niet opzeggen als er nog een uitstaand saldo is.

 

Creditcardrekening betalen

Alle betalingen die u met uw creditcard doet, worden standaard aan het einde van de maand van uw rekening afschreven.

Vragen?

  • Waar vind ik de CVV-code?

    De CVV-code is een code voor veilig creditcardgebruik. Deze afkorting staat voor Card Verification Value (of Card Verification Code). Deze 3-cijferige code staat op de achterkant van uw ABN AMRO creditcard, naast de handtekeningstrip. Met de CVV-code wordt het risico op fraude kleiner bij transacties per postorder, telefoon of internet.

  • Wanneer moet ik rente betalen?

    International Card Services (ICS) verzorgt de administratieve afhandeling van uw creditcard. Als u maandelijks binnen 21 dagen het openstaande saldo terugbetaalt aan ICS, betaalt u geen rente. Betaalt u niet binnen 21 dagen? Dan betaalt u rente over het openstaande saldo.

  • Hoe kan ik met mijn creditcard geld overmaken?

    Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card en wilt u geld overboeken? Neem dan contact op met uw private banker.
    Heeft u een 'gewone' ABN AMRO Credit Card? Dan kunt u geld overmaken van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening via Creditcard Online. Log in en kies het tabblad 'Overboeken'. Is uw saldo toereikend? Dan betaalt u geen rente. Bij onvoldoende saldo wordt de rente meteen doorberekend.

Vragen of hulp nodig? Bel met onze collega's van Private Assistance.

Bel +31 (0) 20 343 43 43

Dagelijkse bankzaken?

Private Assistance helpt u graag

Team Private Assistance

Hulp nodig met uw dagelijkse bankzaken? Onze collega's van Private Assistance zitten voor u klaar. Bel +31 (0) 20 343 43 43.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via LinkedIn