Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw creditcard gebruiken

Wat wilt u met uw creditcard?

Heeft u uw creditcard net ontvangen en wilt u deze activeren? Of heeft u een andere vraag over uw creditcard? In de meeste gevallen kunt u uw verzoeken regelen via de website van Creditcard Online. Hieronder vindt u meer uitleg.

 

Activeren

Als u uw nieuwe creditcard krijgt, moet u deze nog activeren. Dit is om misbruik van uw creditcard te voorkomen. Om uw creditcard te activeren heeft u de brief met de activeringscode nodig. Via Internet Bankieren kunt u online uw creditcard snel en eenvoudig activeren. Heeft u geen Internet Bankieren? Dan kunt u uw creditcard telefonisch activeren via telefoonnummer 020 - 6 600 400 (lokaal tarief).

Activeren ABN AMRO MeesPierson MasterCard

Activeren vervangende creditcard

Pincode kiezen

Blokkeren

Bent u uw creditcard verloren? Of is deze misschien gestolen? Dan moet u de creditcard onmiddellijk laten blokkeren. U belt met International Card Services (Afdeling Verlies & Diefstal) op 020 - 660 06 11 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Blokkeer uw creditcard

Melden misbruik van uw creditcard

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.
 

Emergency Cash

Bij verlies of diefstal in het buitenland kunt u een vervangende creditcard krijgen. Daarnaast kunt u cash geld aanvragen bij ICS . ICS vraagt deze zogenaamde Emergency Cash voor u aan bij MasterCard. U kunt uw geld dan bij een bank in uw buurt ophalen.

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.

Vervangen

Is uw creditcard beschadigd of heeft u om een andere reden een nieuwe creditcard nodig? Vraag dan een vervangende pas aan. Let op dat u uw creditcard meteen laat blokkeren als u deze bent kwijt bent geraakt.

Uw creditcard vervangen

 

Limiet aanpassen

De ABN AMRO MeesPierson MasterCard en de ABN AMRO MeesPierson Gold Card hebben een standaardlimiet. Wilt u uw limiet aanpassen? Dan kunt u dat aanvragen.

Limiet wijzigen op uw creditcard

Is hetzelfde als kredietlimiet. Het bedrag dat u maximaal kunt rood staan of opnemen van uw rekening.

Opzeggen

Wilt u uw creditcard opzeggen? Bel met ICS  Servicedesk via 020 - 660 01 23 (normaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23.  De opzegtermijn is 2 weken. 
U kunt niet opzeggen als er nog een uitstaand saldo is.

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.
 

Creditcardrekening betalen

Alle betalingen die u met uw creditcard doet, worden standaard aan het einde van de maand van uw rekening afschreven.

Vragen?

  • Waar vind ik de CVV-code?

    De CVV-code is een code voor veilig creditcardgebruik. Deze afkorting staat voor Card Verification Value (of Card Verification Code). Deze 3-cijferige code staat op de achterkant van uw ABN AMRO creditcard, naast de handtekeningstrip. Met de CVV-code wordt het risico op fraude kleiner bij transacties per postorder, telefoon of internet.

  • Wanneer moet ik rente betalen?

    International Card Services (ICS) verzorgt de administratieve afhandeling van uw creditcard. Als u maandelijks binnen 21 dagen het openstaande saldo terugbetaalt aan ICS, betaalt u geen rente. Betaalt u niet binnen 21 dagen? Dan betaalt u rente over het openstaande saldo.

  • Hoe kan ik met mijn creditcard geld overmaken?

    Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card en wilt u geld overboeken? Neem dan contact op met uw private banker.
    Heeft u een 'gewone' ABN AMRO Credit Card? Dan kunt u geld overmaken van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening via Creditcard Online. Log in en kies het tabblad 'Overboeken'. Is uw saldo toereikend? Dan betaalt u geen rente. Bij onvoldoende saldo wordt de rente meteen doorberekend.

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin