Naar de navigatie Naar de inhoud

Betaalprofiel instellen

Stel zelf in of u een buitenlandoverboeking kunt doen

U kunt zelf instellen of u (tijdelijk) geld kunt overmaken naar het buitenland. Controleer eerst in Internet Bankieren welk betaalprofiel voor u is ingesteld. Standaard staat deze optie uit. Zo is uw betaalrekening beter beschermd. U checkt en wijzigt uw betaalprofiel aan via 'Beheer' in Internet Bankieren.

stap 1

Betaalprofiel instellen of wijzigen
  • Log in in Internet Bankieren met uw e.dentifier. Ga naar 'Beheer'. U vindt onder het kopje 'Betaalprofiel' de knop 'Instellingen overboeken buitenland'.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.

stap 2

Kies de rekening(en)
  • Bepaal per rekening of een overboeking naar het buitenland is toegestaan.

  • Wij adviseren u om buitenlandoverboekingen alleen aan te zetten voor de betaalrekening waarvan u een overboeking wilt doen.

stap 3

Stel de periode in
  • Wij adviseren u om buitenlandoverboekingen alleen aan te zetten voor de periode waarin u het nodig heeft. U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • Geld overmaken naar het buitenland uitzetten.

  • Geld overmaken naar het buitenland toestaan voor 1 dag, 1 week, 1 maand of 1 jaar. Na de ingestelde periode wordt het overboeken naar het buitenland automatisch weer uitgezet.

  • Geld overmaken permanent aanzetten. We adviseren dat u dit alleen doet als u regelmatig overboekingen naar het buitenland doet.

stap 4

Opdracht bevestigen
  • Bevestig uw opdracht met de e.dentifier.

  • Zet u de mogelijkheid om betalingen naar het buitenland te doen, aan? Dan is de wijziging na 2 uur actief (dit duurt 2 uur vanwege veiligheidsredenen).

  • Zet u deze mogelijkheid uit? De wijziging gaat per direct in.

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin