Naar de navigatie Naar de inhoud

Pas uw betaalprofiel aan bij een buitenlandoverboeking

Zelf uw bankzaken instellen

Bij de ontwikkeling van onze online dienstverlening staat de veiligheid van uw bankzaken voorop. Een deel van onze preventieve activiteiten is erop gericht om uw betalingsverkeer niet onnodig bloot te stellen aan risico's. Daarom introduceert ABN AMRO MeesPierson het betaalprofiel. Dit is een nieuwe service waarmee u steeds meer bankzaken zelf kunt instellen. Zo kunt u in Internet Bankieren zelf instellen of u buitenlandoverboekingen wilt doen.

 

Wijzig zelf de instellingen

Heeft u in de periode vanaf juni 2011 geen geld overgemaakt van uw betaalrekening naar een rekening in het buitenland? Dan is voor die rekening de mogelijkheid 'buitenlandoverboeking' uitgezet. Heeft u in deze periode wel geld overgemaakt naar het buitenland? Dan is het betaalprofiel ingesteld op 'permanent toestaan'. U kunt deze instellingen zelf wijzigen.

Man kijkt naar scherm van zijn laptop

Samen werken aan veiligheid

Wij adviseren u om buitenlandoverboekingen alleen aan te zetten voor de periode dat u het nodig heeft en alleen voor de betaalrekening waarvan u een overboeking wilt doen. Zo werken wij samen aan veiligheid.

Minder kans op fraude

Internetcriminelen proberen steeds vaker toegang te krijgen tot uw betaalrekening. Als dat lukt, boeken ze meestal direct geld van uw rekening over naar het buitenland. Door de mogelijkheid voor een buitenlandoverboeking uit te zetten, geeft u internetcriminelen minder kans.

Veelgestelde vragen

  • Overmaken naar een rekening in het buitenland staat uit. Hoe kan ik naar het buitenland geld overmaken?

    Wanneer u voor het eerst geld wilt overmaken naar het buitenland, moet u dit eerst aanzetten. Dit doet u binnen het betaalprofiel in Internet Bankieren. Heeft u het overmaken naar het buitenland aangezet? Dan duurt het vanwege de veiligheid 2 uur voordat het werkt. Het uitzetten werkt wel per direct. 
     
    Let op: Staat overmaken naar het buitenland uit? En bent u al een betaalopdracht (SEPA/buitenland) aan het aanmaken? Dan vervallen in dat geval de al ingevoerde gegevens van de buitenlandbetaling. Als u overmaken naar het buitenland heeft aangezet verzendt u alleen deze opdracht. Pas na 2 uur kunt u opnieuw de gewenste betaalopdracht (SEPA/buitenland) aanmaken.

  • Welke instelling van Internet Bankieren kan ik het best gebruiken?

    Bent u niet van plan om binnenkort geld over te maken naar het buitenland? Dan adviseren wij u om de mogelijkheid om geld over te maken naar het buitenland uit te zetten. Bent u van plan geld naar het buitenland over te maken? Dan kunt u die mogelijkheid weer aanzetten. Doe dat dan voor de periode dat u dat maximaal nodig heeft.

  • Waarom moet ik 2 uur wachten voordat ik geld kan overmaken naar het buitenland?

    Als u het overmaken naar het buitenland net heeft aangezet, moet u 2 uur wachten voordat u geld kunt overmaken naar het buitenland. Dit gebeurt om veiligheidsredenen. Na 2 uur kunt u dan geld overmaken. Als u betalingen naar het buitenland uitzet, is dat direct actief.

  • Waar vind ik meer informatie over veilig bankieren?

    Meer informatie over veilig bankieren vindt u op onze site. Daarnaast kunt u ook terecht op de website over veilig bankieren van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin