Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken Betaalpas

Alles over de Betaalpas

Wat is de Betaalpas?

Met de Betaalpas kunt u betalen bij betaalautomaten in onder andere winkels, restaurants en tankstations. Bovendien kunt u met de Betaalpas geld opnemen in Nederland en in het buitenland bij geldautomaten met een Maestro- en Cirruslogo.

Voor wie?

Voor alle klanten van ABN AMRO MeesPierson met een BetaalGemak Pakket.

IBAN

Op uw Betaalpas staat het IBAN (International Bank Account Number). Het IBAN kan worden gebruikt voor alle betalingen binnen Nederland en Europa. De laatste 10 cijfers van het IBAN zijn hetzelfde als uw huidige bankrekeningnummer.

Wat kan ik met de Betaalpas?

  • Betalen
    Met de Betaalpas kunt u betalen:
    - in Nederland via alle betaalautomaten
    - in het buitenland bij betaalautomaten met een Maestro-logo
    - bij ruim 150.000 winkels in Nederland en het buitenland via contactloos betalen. En dit worden er steeds meer. 

  • Geld opnemen
    Met de Betaalpas kunt u geld opnemen:
    - in Nederland via alle geldautomaten
    - in het buitenland bij geldautomaten met een Maestro-logo.

Hoeveel kan ik betalen met mijn Betaalpas?

U kunt per dag tot € 5.000,- betalen (bijvoorbeeld in winkels) over de hele wereld. In het buitenland gelden andere maximumlimieten voor een betaalautomaat. Deze worden lokaal bepaald. U kunt de limiet aanpassen tot maximaal € 50.000,- per dag.

Hoeveel geld kan ik opnemen met mijn Betaalpas?

  • Geldautomaten in Nederland:
    € 1.000,- bij geldautomaten van ABN AMRO.
    € 250,- bij andere banken in Nederland.

    U kunt de limiet aanpassen tot maximaal € 10.000,- per dag.

    Lees meer over veilig pinnen.

  • Kosten en vreemde valuta
    Het bedrag dat u opneemt of betaalt in vreemde valuta, wordt met de indicatieve wisselkoers naar de euro omgerekend. De werkelijk gehanteerde koers wordt vermeld op uw afschrift. Voor een betaling of geldopname in vreemde valuta geldt een valutakoersmarge. De valutakoersmarge en overige tarieven kunt u terugvinden in het Informatieblad Betaaldiensten (pdf, 106kB).

Limiet veranderen

  • De limiet van uw Betaalpas past u eenvoudig aan via internet of mobiel bankieren. Bekijk de mogelijkheden om uw limiet te veranderen. ABN AMRO MeesPierson houdt rekening met uw financiële situatie op het moment van aanvragen. Mogelijk adviseren wij u om een lagere limiet aan te houden.

  • U kunt uw limiet ook in het weekend wijzigen. Neem contact op met het Advies en Service Team via 0800 - 024 07 34 (gratis). U hebt dan wel uw vijfcijferige toegangscode nodig, houd deze bij de hand.

Kosten

  • Wat kost de Betaalpas?
    Als u een betaalpakket heeft bij ABN AMRO, betaalt u niets voor uw Betaalpas. Heeft u geen betaalpakket? Dan betaalt u € 1,58 per maand.

  • Wat kost het om te betalen via een betaalautomaat?
    Betalen in euro's in Nederland en alle Eurolanden is gratis. Betalen in andere valuta dan euro kost: € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag per betaling. Met een BetaalGemak Extra en BetaalGemak Max Pakket betaalt u alleen een valutakoersmarge.

    Bij een buitenlandse geldautomaat kan het voorkomen dat de betreffende bank kosten in rekening brengt voor het gebruik van de geldautomaat. U wordt hierover tijdens de geldopname geïnformeerd.

Geld opnemen in het buitenland

Bijna overal ter wereld kunt u geld opnemen met uw betaalpas. U kunt geld opnemen bij geldautomaten waarop u het Cirruslogo of het Maestrologo ziet. Hieronder leest u waar u op moet letten als u in het buitenland geld wilt opnemen.

  • Gaat u op reis buiten Europa?
    Let u er dan op dat uw betaalprofiel op 'Wereld' staat. Alleen met deze instelling kunt u ook buiten Europa geld opnemen.
    Lees meer over het instellen van uw betaalprofiel

  • Banken waarvoor een beperking geldt
    In een aantal landen buiten Europa kunt u niet bij iedere bank geld opnemen. Deze beperkingen gelden voor alle Europese passen met een Maestro-logo.
    Lees waar u geen geld kunt opnemen

  • Kosten bij geldopnames in het buitenland
    Als u geld opneemt in Euro's, dan kost u dat meestal niets. Bij opnames in andere valuta dan Euro's, worden kosten in rekening gebracht. Hierover leest u meer onder het kopje 'kosten'.

Betaalpas kwijt of gestolen?

Blokkeer uw Betaalpas zo snel mogelijk via 0800 - 024 07 34 (gratis). Maakt u gebruik van de Stand-By Service? Dan belt u vanuit Nederland 0800 - 0701 (gratis), vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27.

Als uw Betaalpas gestolen is, dan kan deze niet meer worden gedeblokkeerd. U moet dan een nieuwe Betaalpas aanvragen.

Vervangende Betaalpas

Als u uw Betaalpas kwijt bent of als deze gestolen is, belt u met 0800 - 024 07 34 (gratis). U vraagt een nieuwe pas aan en laat de oude blokkeren. Wilt u om een andere reden een nieuwe Betaalpas? Gebruik dan de online formulieren. U betaalt niets voor een vervangende Betaalpas.

Deblokkeren van de pas

U kunt uw pas zelf deblokkeren via elke geldautomaat in binnen- en buitenland. Dit geldt alleen voor blokkades die zijn ontstaan als u 3 keer een foute pincode heeft ingetoetst op een betaalautomaat of e.dentifier. U deblokkeert de chip door met uw Betaalpas geld op te nemen of met een saldocontrole via een geldautomaat. De deblokkade wordt vanzelf uitgevoerd.

Pincode veranderen

U kunt uw pincode altijd zelf veranderen via elke geldautomaat van ABN AMRO in Nederland. Dit kan direct nadat u uw Betaalpas heeft geactiveerd, maar het kan ook op een later tijdstip. Kies altijd een pincode die u zelf makkelijk onthoudt, maar die door anderen niet te raden is. Bekijk de tips over het kiezen van een veilige pincode.

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin