Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas activeren

U bepaalt hoe u betaalt

Met de betaalpas heeft u toegang tot het geld op uw betaalrekening. U bepaalt wie er toegang heeft tot uw geld. Daarom moet u zélf uw betaalpas activeren. Om uw betaalpas te activeren heeft u de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer nodig.

fase 1

Heeft u alles ontvangen?
  • Als nieuwe klant ontvangt u bij aanvraag van het Privé Pakket de nieuwe betaalpas, een door ons toegewezen pincode en een brief met de activeringscode. De activeringscode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012. U ontvangt deze benodigdheden binnen 5 werkdagen.

  • Heeft u ook Internet Bankieren aangevraagd? Dan ontvangt u ook de e.dentifier (paslezer).

fase 2

Bel ons
  • Leg de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer klaar.

  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 34 (gratis).

  • Bel vanuit het buitenland via 0800 - 024 07 34 (gratis).

fase 3

Activeer uw betaalpas
  • Toets rekeningnummer en pasnummer in.

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in.

  • Uw betaalpas is geactiveerd.

fase 4

Vervangende betaalpas
  • U activeert een vervangende betaalpas op een geldautomaat door een bedrag op te nemen.

  • U kunt ook een betaling doen in een winkel. Daarbij gebruikt u de pincode van de vorige betaalpas. De vorige betaalpas vervalt zodra u de nieuwe activeert.

Vragen?

  • Hoe lang moet ik wachten op de vervangende betaalpas?

    U vraagt een vervangende pas aan via 0900 - 92 19 (uitleg tarieven). Vanuit het buitenland belt u met +31 20 517 63 56 (standaard gesprekstarief). In Nederland heeft u de vervangende pas binnen 5 werkdagen in huis.

  • Hoe kom ik aan een e.dentifier voor Internet Bankieren?

    U krijgt de e.dentifier thuisgestuurd als u een nieuwe betaalrekening aanvraagt via Internet Bankieren.

  • Hoe kom ik aan geld als in het buitenland mijn betaalpas is gestolen?

    U kunt bij ons de Stand-By Service aanvragen. U registreert al uw belangrijke documenten, betaalpassen en creditcards. Verliest u de betaalpas of wordt deze gestolen, dan kunnen wij u maximaal € 1.000 lenen. Dit bedrag schrijven wij van uw rekening af.

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Direct contact vanuit de app

Sneller bellen via Mobiel Bankieren

Geïdentificeerd bellen via de app

Als u ons belt via de Mobiel Bankieren app, krijgt u direct de juiste persoon aan de lijn. En omdat u al ingelogd bent, weten we meteen wie er belt. Zo kunnen we u sneller helpen.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin