Naar de navigatie Naar de inhoud

Wanneer worden cookies gebruikt?

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat naar uw internetbrowser wordt gestuurd. Voorbeelden van internetbrowsers zijn Internet Explorer, Safari, Google Chrome en Mozilla. De cookie wordt dan opgeslagen in uw internetbrowser. Een cookie is meestal een uniek nummer waaraan gegevens gekoppeld kunnen worden. Dankzij een cookie hoeft u niet elke keer uw gegevens in te voeren, want cookies onthouden bijvoorbeeld uw rekeningnummer als u dat invult en wat voor soort klant u bent (privé, zakelijk of private banking).

Belangrijk om te weten

  • Waarom gebruikt ABN AMRO cookies?

    ABN AMRO gebruikt cookies om verschillende redenen. We onderzoeken hoe (groepen van) bezoekers met onze websites omgaan, zodat we de sites kunnen verbeteren. We kunnen u beter informeren over onze diensten en producten. Voor het maken van analyses voor onderzoek. Om de website te verbeteren, zodat u zo eenvoudig mogelijk kunt vinden wat u zoekt. Uw instellingen en voorkeuren worden onthouden en dat maakt een volgend bezoek aan de sites gemakkelijker.

  • Wat accepteer ik als ik cookies accepteer?

    De wet maakt onderscheid tussen cookies die functioneel zijn voor het gebruik en het verbeteren van de websites, en cookies die dat niet zijn. ABN AMRO hoeft geen toestemming te vragen voor het gebruik van functionele cookies en analytische cookies die weinig impact hebben op u als gebruiker. Als u geen cookies accepteert, gebruiken we alleen cookies die voor een goed gebruik nodig zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het onthouden van uw bankrekening en pasnummer voor het inloggen op Internet Bankieren.

  • Kan ik cookies uitzetten?

    U kunt alle cookies op uw computer uitzetten. Dit doet u door de instellingen van uw internetbrowser aan te passen zodat deze alle cookies weigert. Houd er dan wel rekening mee dat de website misschien niet meer helemaal goed werkt. Komt u er niet helemaal uit of heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met een medewerker via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). We helpen u graag verder.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.