Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw zakelijke betaalpas in gebruik

Dame bij geldautomaat met een ABN AMRO Betaalpas

De zakelijke betaalpas met veel mogelijkheden

Zakelijke betaalpas

  • Wereldwijd betaalgemak

  • Goed beschermd tegen fraude

  • Contactloos betalen

Gebruik van uw betaalpas

Betaalpas telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag:  
  • Een betaalpas 
  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren
Hoe activeert u deze betaalpas?
  • Houd de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer gereed
  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 21 (gratis)

  • Bel vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20

  • +31 10 241 17 20 Toets rekeningnummer en pasnummer in

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in
Uw betaalpas is geactiveerd
Het pasnummer staat vermeld op uw ABN AMRO Betaalpas. Dit nummer staat achter uw rekeningnummer en bestaat uit 3 cijfers.
De activeringscode heeft u nodig om uw pas te kunnen gebruiken. Deze code herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012. U ontvangt de activeringscode per brief.

Betaalpas op kantoor activeren

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:
  • Een betaalpas 
  • Een brief met een pincode 
  • Een brief met de instructie om de betaalpas te activeren op kantoor
Hoe activeert u deze betaalpas? 

U activeert uw betaalpas op alle ABN AMRO kantoren in Nederland, behalve op de wisselkantoren op Schiphol. U neemt daarvoor een geldig legitimatiebewijs (een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) mee, de betaalpas en de pincode.

Vervangende betaalpas activeren

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit kan in Nederland en het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen ná de activatie.

Betaalpas (de)blokkeren

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u uw betaalpas zelf (de)blokkeren via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Instellingen', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalpas (de)blokkeren door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Betaalpas gevonden?

Heeft u een betaalpas van iemand anders gevonden? Fijn als u:

  • belt met ons via 088 - 226 26 26 (gebruikelijke belkosten);
  • of langskomt op kantoor en de betaalpas afgeeft.
In beide gevallen nemen wij contact op met de klant en blokkeren de betaalpas. 

Limiet wijzigen

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u de limiet op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Instellingen', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Limiet opnemen' en/of 'Limiet betalen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw limiet wijzigen door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Pincode wijzigen

U kunt u pincode zelf veranderen met uw betaalpas via een geldautomaat van ABN AMRO in Nederland. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Pinnen in Europa of wereldwijd

U kunt kiezen of u uw betaalpas alleen binnen Europa of wereldwijd wilt gebruiken, met het zogenaamde Betaalprofiel. Uw Betaalprofiel staat standaard op Europa om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u het Betaalprofiel op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren of via de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Instellingen', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betalen/opnemen buitenland'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalprofiel wijzigen door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Contactloos betalen

Contactloos betalen  is de nieuwste vorm van betalen. U houdt uw betaalpas tegen de betaalautomaat aan, en hoeft deze er niet in te steken. Bij een bedrag tot € 25,- hoeft u zelfs uw pincode niet in te toetsen. Zo rekent u snel en eenvoudig kleine bedragen af. De betaalautomaten waar u contactloos kunt betalen, herkent u aan het speciale logo. Bied contactloos betalen aan uw klanten .

Vervangende pas aanvragen

Is uw betaalpas kapot of gestolen? Vraag dan een vervangende betaalpas aan.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u zelf een vervangende betaalpas aanvragen via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Instellingen', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u een vervangende betaalpas aanvragen door ons te bellen:

Extra pas aanvragen

Heeft u nog geen betaalpas? Of wilt u een extra pas aanvragen? Belt u ons dan:

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.