Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw bankpas deblokkeren

Heeft u uw geblokkeerde pas weer gevonden? Dat is fijn, want u kunt de pas zelf snel deblokkeren en meteen weer gebruiken. Dit gaat het makkelijkst via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app.

Is uw pas telefonisch geblokkeerd? Laat 'm deblokkeren door onze collega's.

Via Mobiel Bankieren

  • Tik in de app op de tab 'Zelf regelen' 
  • Kies de juiste rekening en tik op 'Betaalpassen'. 
  • Tik op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'
  • U verlaat de app en wordt doorgestuurd naar de browser 
  • Deblokkeer uw pas met uw identificatiecode.
Pinpas aanvragen via Internet Bankieren

Via Internet Bankieren

  • Ga in Internet Bankieren naar de tab 'Beheer'
  • Ga naar 'Betaalprofiel' 
  • Selecteer 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen' 
  • Deblokkeer uw pas met uw identificatiecode.
Pas deblokkeren Stappenplan

Pas gedeblokkeerd? Direct weer gebruiken

Zodra u uw pas heeft gedeblokkeerd, werkt deze weer als vanouds. U kunt de pas dus meteen weer gebruiken voor Internet Bankieren, Mobiel Bankieren, of om te pinnen of geld op te nemen. Ook uw pincode is dezelfde gebleven.

Deblokkeer uw teruggevonden pas. U kunt 'm meteen weer gebruiken.

Vragen over uw betaalpas

  • Hoe deblokkeer ik mijn pas als ik geen Internet Bankieren of Mobiel Bankieren app heb?

    U kunt uw bankpas laten deblokkeren bij een van onze bankkantoren als u geen gebruik maakt van Internet Bankieren of Mobiel Bankieren. Wilt u uw legitimatiebewijs meenemen?

  • Hoe controleer ik of er geld van mijn rekening is afgeschreven?

    Check direct uw saldo via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Is er zonder uw toestemming geld van uw rekening gehaald? Als u zich aan de 5 veiligheidsregels houdt, krijgt u altijd uw geld terug.

  • Wat doe ik als ik de pas die ik kwijt ben, niet meer terugvind?

    U kunt gratis een vervangende pas aanvragen. Dit is zo gebeurd:

    • Blokkeer uw pas als u dat nog niet had gedaan.
    • Vraag via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren een vervangende pas aan. U heeft uw vervangende pas binnen 5 werkdagen in huis. 
    • Activeer de pas. Daarna kunt 'm meteen gebruiken.
    Handig: uw pincode is ongewijzigd. Omdat u een nieuwe pas gebruikt, is het volgnummer op uw pas wél gewijzigd. Dit nummer vult in als u inlogt in Internet Bankieren.
  • Mijn pas was gestolen en heb ik weer terug. Kan ik 'm deblokkeren?

    Het maakt niet uit waarom u uw pas had geblokkeerd. U kunt 'm altijd weer deblokkeren.

  • Na hoeveel dagen kan ik mijn geblokkeerde pas nog deblokkeren?

    U kunt uw geblokkeerde pas altijd deblokkeren. Het maakt niet uit hoe lang geleden u uw pas heeft geblokkeerd.

Hulp nodig?
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.