Food
Klantverhalen: Retail

De eerste StreamStore ter wereld

Met Kaan’s StreamStore onderzocht ABN AMRO de mogelijkheden én beperkingen van de fysieke winkel van ondernemer Jan Kaan, die online wil groeien. Is het mogelijk een nieuwe winkelervaring te creëren die on- met offline winkelen combineert? Samen met kaasboer Jan Kaan ging ABN AMRO de uitdaging aan.

Benieuwd naar hoe we het hebben aangepakt? Download onze whitepaper (pdf, 3.4MB) of lees meer over het concept.

Bekijk de video over Kaan's StreamStore.

Experiment geslaagd: online authenticiteit

Kaan en zijn team kregen veel leuke reacties op hun actie. "We merkten dat we de vragen op een persoonlijk manier konden behandelen". We vonden het experiment zo geslaagd dat we gaan kijken hoe we dit in de toekomst in een andere vorm kunnen doen. Ondertussen kan er via de mail nog steeds worden besteld en hebben we net een 'normale' webshop geopend, zegt een enthousiaste Kaan. “Dit is precies wat we wilden bereiken met de StreamStore”, vertelt Henk Hofstede, sector banker Retail bij ABN AMRO. “De authentieke en ambachtelijke speciaalzaak van de toekomst wereldwijd op de kaart zetten. Inclusief de persoonlijke benadering, goede service en kwaliteit - maar dan bereikbaar voor het grote publiek. Dat het wereldwijd zo veel succes zou hebben, hadden we niet verwacht. Mooi om te zien dat een traditionele kaaswinkel er nu een potentiële internationale klantenkring bij heeft gekregen. Wat ons betreft, is het experiment meer dan geslaagd en een voorbeeld voor retailers die nadenken over hun online aanwezigheid.”

Meer dan 56.000 bezoekers van over de hele wereld

Vijf dagen lang stond Kaan’s Kaashandel in Alkmaar op z’n kop. Jan Kaan en zijn zoons beleefden topdrukte met twee keer zoveel bestellingen dankzij de livestream verkoop van hun kazen. De eerste StreamStore ter wereld werd vanuit 140 landen gevolgd en bleek, buiten Nederland, het populairst in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Duitsland. In totaal brachten 56.901 kaasliefhebbers een bezoekje aan de online kaaswinkel. Het hoogste aantal buitenlandse bezoekers kwam uit de Verenigde Staten: 11.640 unieke bezoekers.

Een StreamStore iets voor u?

Een StreamStore is een van de vele manieren om online te groeien. Maar zelf een StreamStore maken, is best complex. En de opstartkosten liggen rond de € 30.000. 

Wilt u dit bedrag investeren en ook een StreamStore openen? Vul dan uw gegevens in. Als er voldoende animo is, brengen we u in contact met de bouwer van Kaan's Streamstore.

Retail

Lees de whitepaper (pdf, 3.4MB) en laat ons weten of u wilt investeren in een StreamStore.

Aanmelden