Online fraude melden

Vermoedt u online fraude?

Ziet u een transactie die u niet herkent of twijfelt u aan de echtheid van een mail? Check in enkele stappen of u slachtoffer bent van online fraude en wat u kunt doen. Bekijk hieronder hoe u andere vormen van fraude meldt.

Valse e-mail

Krijgt u een e-mail die van ons lijkt te komen en vertrouwt u die niet? Dit kan een valse e-mail, een zogenaamde 'phishing e-mail' zijn. Klik niet op de links in de e-mail en stuur deze direct door naar valse-email@nl.abnamro.com. Deze e-mails verwerken we automatisch. U krijgt daarom geen antwoord op eventueel gestelde vragen hierin. doorgestuurde e-mail. Verwijder de valse e-mail hierna. Krijgt u een foutmelding bij het versturen van de mail? Dan kent ons filter deze valse e-mail al en ondernemen we al de benodigde acties.

Online fraude

Heeft u het Veilig Online Pakket van Hiscox en vermoedt u fraude? Bel dan direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Onterecht geld afgeschreven

Denkt u dat geld onterecht van uw rekening is afgeschreven? Bel dan 088 - 226 26 26. Wij proberen direct om het gestolen geld voor u terug te halen.

Factuurfraude

Criminelen sturen u een brief met een valse factuur, in de hoop dat u deze betaalt. Dit kan een nieuwe factuur zijn, of een vervalsing van een bestaande factuur waarop alleen het rekeningnummer is veranderd. Lees hoe u factuurfraude herkent.

Bankpasfraude

Laat uw pinpas direct blokkeren bij verlies of diefstal, bij misbruik, of vermoeden hiervan. Bel ons via 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur)
Lees hoe fraude werkt via uw bankpas

Creditcardfraude

Fraude met uw creditcard kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week doorgeven aan ICS via 020 - 660 06 11 (gebruikelijke belkosten).