Naar de navigatie Naar de inhoud

Online fraude melden

Vermoedt u online fraude?

Twijfel niet en sluit uw browser. Bel direct uw adviseur. Bekijk hieronder hoe u andere vormen van fraude meldt.

Valse e-mail

Krijgt u een e-mail die van ons lijkt te komen en vertrouwt u die niet? Dit kan een valse e-mail, een zogenaamde 'phishing e-mail' zijn. Klik niet op de links in de e-mail en stuur deze direct door naar valse-email@nl.abnamro.com. Deze e-mails verwerken we automatisch. U krijgt daarom geen antwoord op eventueel gestelde vragen hierin. doorgestuurde e-mail. Verwijder de valse e-mail hierna. Krijgt u een foutmelding bij het versturen van de mail? Dan kent ons filter deze valse e-mail al en ondernemen we al de benodigde acties.

Phishing is een verzamelnaam voor manieren waarop fraudeurs persoonlijke gegevens van u proberen te krijgen.

Online fraude

Heeft u het Veilig Online Pakket van Hiscox en vermoedt u fraude? Bel dan direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Onterecht geld afgeschreven

Denkt u dat geld onterecht van uw rekening is afgeschreven? Bel dan 088 - 226 26 26. Wij proberen direct om het gestolen geld voor u terug te halen.

Factuurfraude

Criminelen sturen u een brief met een valse factuur, in de hoop dat u deze betaalt. Dit kan een nieuwe factuur zijn, of een vervalsing van een bestaande factuur waarop alleen het rekeningnummer is veranderd.

Bankpasfraude

Laat uw pinpas direct blokkeren bij verlies of diefstal, bij misbruik, of vermoeden hiervan. Bel ons via 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Creditcardfraude

Fraude met uw creditcard kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week doorgeven aan ICS via 020 - 660 06 11 (gebruikelijke belkosten).

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube