Naar de navigatie Naar de inhoud

Privacy

Ons Privacy Statement

Privacy en cookies

Op deze pagina vertellen wij u waarom ABN AMRO persoonsgegevens bewaart en verder gebruikt. Wij vertellen u ook waarom ABN AMRO dit doet als u deze website bezoekt.

Op deze website gebruikt ABN AMRO cookies. Meer informatie over cookies vindt u hieronder.

 

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zeggen iets over u, hierbij kunt u denken aan uw naam, telefoonnummer, geboortedatum, adres of  e-mailadres. Wij kunnen dit soort gegevens aan u vragen bijvoorbeeld als u een formulier invult op onze website. Als u gebruik maakt van het Internet Bankieren legt ABN AMRO ook persoonsgegevens vast. Ook verzamelt ABN AMRO informatie over uw gebruik van onze website. Dit kan bijvoorbeeld als ABN AMRO cookies plaatst.

ABN AMRO bewaart en gebruikt persoonsgegevens voor zorgvuldig vastgestelde doelen. Deze kunt u lezen in de Gedragscode. Hieronder leest u een samenvatting van deze doelen:

ABN AMRO uw persoonsgegevens:

  • om na te gaan of ABN AMRO een persoon, bijvoorbeeld u, als klant kan accepteren

  • om contracten met u en met andere klanten te sluiten

  • zodat ABN AMRO ervoor kan zorgen dat gelden kunnen worden betaald en ontvangen (wat wij noemen betalingsverkeer)

  • voor het maken van analyses van persoonsgegevens voor onderzoek

  • om u te informeren over diensten en producten (marketing) van ABN AMRO

  • om ABN AMRO en de hele bankensector te beveiligen

  • om te kunnen voldoen aan wat de wet of een rechter van ABN AMRO vraagt

  • om onze relatie met u of andere klanten te beheren.

 

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestand dat ABN AMRO aanbiedt aan uw internetbrowser (bijvoorbeeld aan Internet Explorer, Safari, Google Chrome of Mozilla). De cookie maakt het mogelijk om surfgedrag te herkennen op de verschillende pagina's die u bezoekt. De cookie zorgt ook dat u Internet Bankieren kunt gebruiken en dat uw snel en efficiënt door de website kunt surfen.

 

Cookies

Een cookie is een klein tekstbestand dat door een website automatisch naar uw browser wordt gestuurd. Op die manier kunnen uw instellingen worden bewaard. Dat kan handig zijn, bij bijvoorbeeld Internet Bankieren. Hier kan een cookie ervoor zorgen dat het bankrekeningnummer en het pasnummer op de inlogpagina voor u worden bewaard. U hoeft die dan niet steeds opnieuw in te vullen.
Via cookies kan ABN AMRO (of bepaalde serviceproviders die zorgvuldig zijn geselecteerd door ABN AMRO) ook gegevens over het gebruik van de website verzamelen en analyseren. Over de domeinnaam, het aantal hits, de bezochte pagina's, vorige en/of volgende bezochte sites en de duur van de het bezoek bijvoorbeeld. Deze gegevens worden onder andere gebruikt om onze website te aan te passen en om u te voorzien van relevante informatie. Cookies worden ook gebruikt om u op bepaalde webpagina's te kunnen helpen via de chat.

Recht om bezwaar te maken tegen de cookies: hoe kunt u dit doen?
U kunt uw browser zo instellen dat het alle cookies tegenhoudt. U kunt uw browser ook instellen, dat het alleen de noodzakelijke cookies toestaat, waardoor u de beveiligde ABN AMRO internet diensten (zoals Internet Bankieren) kunt gebruiken.
Ons Advies en Service Center (0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)) kan u vertellen hoe u de instellingen van uw browser kunt veranderen.
Houdt u er rekening mee dat u de beveiligde ABN AMRO internet diensten niet kunt gebruiken als uw browser alle cookies weigert. Hierdoor weigert u ook de cookies die nodig zijn voor het gebruiken van deze services.

 

Waarom volgt ABN AMRO surfgedrag op de website?

ABN AMRO kan uw gedrag op de website volgen om een aantal redenen, bijvoorbeeld:

  • om u op een betere en meer persoonlijke manier te kunnen informeren over onze diensten en producten

  • voor het maken van analyses voor onderzoek

  • om de website te verbeteren

  • voor veiligheidsdoeleinden

  • om onze relatie met u als klant te beheren.

 

Hoe kan ik cookies uitzetten?

U kunt alle cookies op uw computer uitzetten. Dit doet u door de instellingen van uw internetbrowser aan te passen zodat deze alle cookies weigert. Let op: dit kan betekenen dat sommige diensten niet meer goed werken op uw computer. U kunt dan geen gebruik meer maken van Internet Bankieren van ABN AMRO.
 
U kunt er ook voor kiezen alle cookies uit te zetten behalve de cookies die nodig zijn voor Internet Bankieren. Bel ons Advies en Service Center via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Wij leggen u dan graag uit hoe u deze cookies kunt uitzetten.

 

Ik wil geen persoonlijke aanbiedingen van ABN AMRO meer ontvangen, hoe meld ik mij hiervoor af?

Als u niet langer wilt dat ABN AMRO aan u persoonlijke aanbiedingen stuurt dan kunt u ons bellen. U kunt uw verzoek ook online indienen of per post:

ABN AMRO Bank N.V.
Postbus 283 (AA2823)
1000 EA Amsterdam
Nederland

 

Ik wil mijn persoonsgegevens inzien, kan dat?

Als u een overzicht wilt krijgen van de persoonsgegevens die wij van u hebben, dan kunt u een brief aan ons sturen. Doe hierbij ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs etc.).

ABN AMRO Bank N.V. 
Postbus 147
9700 AC Groningen

 

Ik wil mijn persoonsgegevens corrigeren, kan dat?

Als u gegevens niet kloppen, dan kunt u ABN AMRO vragen de gegevens aan te passen. U kunt dit doen door contact op te nemen met ons Advies en Service Centrum 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

 

Wat is er nog meer belangrijk voor mij om te weten?

Om de veiligheid van ABN AMRO en de bankensector te bevorderen, ontwikkelden de banken in Nederland een waarschuwingssysteem. Door dit systeem kunnen banken toetsen of iemand ooit fraudeerde, probeerde te frauderen of op een andere manier een bedreiging vormt voor de veiligheid van de bankensector. Meer hierover leest u op de website van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube