Naar de navigatie Naar de inhoud

Nieuwsoverzicht

Reminder: verscherpte regels betalingen buiten de Europese Unie

Met ingang van 19 juni 2017 gelden er nieuwe regels voor het aanleveren van betaalopdrachten. In iedere betalingsopdracht moeten dan gegevens staan die nodig zijn om de betaler en de ontvanger te kunnen identificeren. Voor betalingen aan een begunstigde buiten de Europese Unie zijn dit het rekeningnummer en de volledige naam van de begunstigde. Betalingen zonder deze gegevens, keuren wij af per 19 juni 2017.

Wat moet ik doen?

Vult u de volledige naam van de ontvanger niet altijd in bij betalingen buiten de Europese Unie? Voeg deze dan toe aan uw administratie. Als u een betalingsopdracht aanmaakt, vul dan minimaal de voorletter en de achternaam in van de ontvanger. Bij ondernemingen adviseren wij de bedrijfsnaam en de rechtsvorm van de ontvanger in te vullen. Voor betaalopdrachten binnen de Europese Unie, inclusief IJsland, Liechtenstein en Noorwegen, verandert er niets.

Waarom veranderen de regels?

De Europese Unie heeft de wetgeving aangepast om witwaspraktijken en terrorismefinanciering tegen te gaan. De controle op de naam van de ontvanger is één van de maatregelen om het betalingsverkeer transparanter en veiliger te maken.

 

Het nieuwe Access Online dashboard: beschikbaar vanaf 17 mei 2017

Vanaf 17 mei 2017 is het zover: de livegang van het nieuwe Access Online dashboard. Door de nieuwe opties in uw dashboard wordt bankieren in Access Online nu nog simpeler. Zo vindt u uw boeksaldo, beschikkingsruimte en actuele koersinformatie vanaf 17 mei eenvoudig in uw Access Online dashboard.

 

Gesloten rekeningen één maand later verwijderd uit Access Online

De gesloten rekeningen van ABN AMRO Nederland worden pas op 1 juni 2017 verwijderd uit Access Online. Dit is een maand later dan voorheen gecommuniceerd. Naast de rekeningen van ABN AMRO Nederland, verwijderen wij ook de rekeningen van ABN AMRO Engeland, Duitsland, België, Hong Kong en Singapore. Als u gesloten rekeningen in uw Access Online domein heeft en gebruik wilt maken van de historie van deze rekeningen, adviseren wij u deze informatie voor 1 juni veilig te stellen indien u dit nog niet heeft gedaan.

U kunt via Rapportage -> Rekeningafschrift alle historische dagafschriften downloaden. Wanneer u ook de nog beschikbare historie van aangeleverde betalingen veilig wilt stellen, kunt u via de module Betalen -> Overzichten en Zoeken een download maken (download uit de betaalmodule is mogelijk voor de afgelopen 3 maanden). Voor ondersteuning hierbij kunt u contact opnemen met Client Services.  

Vanaf 1 juni worden alle gesloten rekeningen na 1 maand uit Access Online verwijderd. Ook hiervoor adviseren wij u deze informatie binnen 1 maand te downloaden.


 

Betalingsverkeer tijdens de feestdagen in het voorjaar

Op een aantal feestdagen in het voorjaar vindt geen betalingsverkeer plaats. Wilt u dat uw betalingen en incasso's voor Goede Vrijdag, Pasen, of de Dag van de Arbeid zijn uitgevoerd? Lever deze dan ruim op tijd aan.

 

Bezoekadres afdeling Trade & Guarantees wijzigt

De afdeling Trade & Guarantees verhuist. Met ingang van 3 maart 2017 is het bezoekadres: 
ABN AMRO Bank N.V.
TB - Trade & Guarantees
Coolsingel 93
3012 AE  Rotterdam

In het postadres verandert alleen de PAC code:
ABN AMRO Bank N.V.
TB - Trade & Guarantees
PAC GL1130
Postbus 949
3000 DD  Rotterdam

 

Drie verbeteringen voor het aanleveren van incassobatches

Incassobatches met een gewenste uitvoeringsdatum van 22 november 2016 of later, kunt u eenvoudiger bij ons aanleveren.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube