Goedemorgen,
Waar bent u naar op zoek?

Direct regelen

Is uw bedrijf verhuisd? Dan zijn er 3 situaties mogelijk.

Situatie 1
Staat uw bedrijf ingeschreven bij de KvK én heeft het een omzet tot 1 miljoen euro (kleinzakelijk)? Dan hoeft u het nieuwe adres alleen aan de KvK door te geven. Wij nemen deze gegevens automatisch over. Zodra uw adres bij ons is gewijzigd, ontvangt u binnen 5 werkdagen een bevestiging per bankmail.

Situatie 2
Staat uw bedrijf niet ingeschreven bij de KvK óf heeft het een omzet van meer dan 1 miljoen euro (middenbedrijf)? Dan geeft u uw nieuwe adres online door.

Situatie 3
Is uw bedrijf voor oktober 2014 verhuisd? En heeft u deze adreswijziging wel al aan de Kamer van Koophandel doorgegeven maar nog niet aan ons? Geef uw nieuwe adres dan eenvoudig online door.

U en de persoon die u wilt machtigen voor uw rekening moeten een schriftelijke verklaring tekenen. Neem hiervoor contact op met Client Services. 
Heeft u Internet Bankieren en wilt u deze persoon ook toegang geven tot uw rekening via Internet Bankieren? Deze persoon moet dan zelf ook al toegang hebben tot Internet Bankieren. U kunt inloggen met uw e.dentifier en aangeven voor welke rekening u iemand wilt laten machtigen.

Neem contact op

Een machtiging wijzigen of intrekken? Neem hiervoor contact op met onze medewerkers van Client Services. Zij kunnen ook een extra pinpas laten blokkeren. 

Kijk voor het wijzigen of intrekken van de machtiging voor uw rekening in Internet Bankieren op de pagina bevoegdheden beheren.

Wilt u iemand machtigen voor uw rekening in Internet Bankieren? Deze persoon moet dan zelf ook al toegang hebben tot Internet Bankieren. U kunt inloggen met uw e.dentifier en aangeven voor welke rekening u iemand wilt laten machtigen.
 
Deze machtiging geldt alleen voor de toegang tot uw rekening via Internet Bankieren. Wilt u dat deze persoon ook uw bankzaken kan afhandelen via een bankkantoor? Neem dan contact op met Client Services.  

Neem contact op

De sealbagstorting kunt u op 2 manieren registreren:

 
Lees hier meer over de sealbagstorting.

Bent u klant bij ABN AMRO? En wilt u een betaalpas aanvragen voor uw zakelijke rekening? Of heeft een medewerker van uw bedrijf een betaalpas nodig? Download dan dit formulier. Vul uw gegevens in en stuur het ondertekende formulier per post naar Client Services in uw regio.

Werkt uw huidige betaalpas niet meer, of is uw pas gestolen? Neem dan contact op met Client Services om een vervangende betaalpas aan te vragen. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

De BIC van ABN AMRO is ABNANL2A. Als iemand geld aan u wil overmaken, dan geeft u deze BIC door. SWIFT is de oude naam van BIC.

U kunt een Standaardbankverklaring aanvragen met een peildatum aan het einde van een maand. Wilt u een peildatum op een ander moment dan de maandultimo, als het een gebroken periode betreft? Dan betaalt u iets meer.

Meer informatie

Online een aankoop doen of tijdens uw zakenreis een hotel betalen? Met een zakelijke creditcard is het zo geregeld. De Business Card is voor het midden- en klein bedrijf en de Corporate Card is voor grote organisaties. Vraag hier uw zakelijke creditcard aan.

Houd alvast uw rekeningnummer, uw bedrijfsgegevens en de gegevens van de begunstigde bij de hand. Nadat we uw volledige aanvraag correct hebben ontvangen, blokkeren we het bedrag voor de dekking van de garantie op uw zakelijke rekening. Dit bedrag komt weer vrij zodra u bericht van ons ontvangt dat de garantie is beëindigd. Let op: alleen op werkdagen wordt uw aanvraag verwerkt.

Aanvragen

Veelgestelde vragen E.dentifier

Stap 1: Met uw computer verbinden.
Sluit de e.dentifier2 met de usb-kabel aan op uw computer.

Stap 2: Software downloaden
  • Klik op de link: direct downloaden.
  • Wacht tot het downloadscherm is geopend.
  • Klik op 'uitvoeren
Stap 3: Taal kiezen.
  • Selecteer in het pop-up scherm 'setup-taal kiezen' (choose setup language) de juiste taal.

  • Klik op 'ok'

Stap 4: Software installeren.
  • Klik in het scherm 'starten met de installatie' op 'installeren'.

  • Wacht tot het scherm 'software is geïnstalleerd' verschijnt.

  • Klik op 'voltooien' om de installatie af te ronden.

Stap 5: Software toestaan in Firefox en Chrome.
  • Controleer of u 3 ABN AMRO logo's ziet op het scherm van de gekoppelde e.dentifier2.

  • Ziet u 2 logo's? Dan is de software niet juist geïnstalleerd. Herstart uw computer en herhaal stap 1 tot en met 4.

  • Ziet u 3 logo's? Dan is de software goed geïnstalleerd.

  • Ziet u 3 logo's en gebruikt u Firefox of Chrome, maar bent u niet instaat om gekoppeld in te loggen? Dan blokkeert uw browser de plug-in. Volg deze instructies om dit op te lossen.

Stap 6: Inloggen Internet Bankieren.
  • U kunt nu met uw pas inloggen in Internet Bankieren

  • Ga naar de inlogpagina.

  • Volg de instructies op het scherm.

Software Windows downloaden

Stap 1: Met uw computer verbinden.
Sluit de e.dentifier2 met de usb-kabel aan op uw computer.

Stap 2: Software downloaden
  • Klik op Direct downloaden.
  • Ga naar downloads.
  • Ga naar Safari.
  • Kies voor 'stop Safari'.
  • Ga naar het 'appeltje' links boven.
  • Kies voor systeemvoorkeuren.
  • Ga naar beveiliging en privacy.
  • Open het tabblad algemeen.
  • Klik op het slotje.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in om het slotje te ontgrendelen.
  • Vink 'elke willekeurige bron' aan.
  • Klik op 'sta elke willekeurige bron toe'.
  • Vergrendel het scherm weer met het slotje.
Stap 3: software installeren.
 
  • Ga naar downloads.
  • Klik op 'install'.
  • Klik in het pop-up scherm op 'open'.
  • Vul uw naam en wachtwoord in.
  • Kies de juiste taal.
  • Klik op 'ok'.
  • Geef aan of u akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden.
  • Klik op 'volgende' als u de voorwaarden accepteert.
  • Klik op 'installeren'.
  • Wacht tot de software is geïnstalleerd.
Stap 4: beveiling en privacy.
  • Ga naar systeemvoorkeuren.
  • Ga naar beveiliging en privacy.
  • Klik op het slotje.
  • Vul uw naam en wachtwoord in om het slotje te ontgrendelen.
  • Vink 'Mac App Store en bij bekende ontwikkelaars' aan.
  • Vergrendel het scherm weer met het slotje.
  • Start uw computer opnieuw op.
Stap 5: inloggen.
  • Ga naar de inlogpagina van Internet Bankieren
  • Klik op 'sta toe' om de e.dentifier2 software op de website te activeren
Stap 6: aansluiten
  • Controleer of u 3 ABN AMRO logo's ziet op het scherm van de gekoppelde e.dentifier2.
  • Ziet u 3 logo's dan is de software goed geïnstalleerd.
  • U kunt nu met uw pas inloggen in Internet Bankieren

Software Mac downloaden

De melding: PIN BLOCKED betekent dat de chip op uw pas is geblokkeerd. U deblokkeert de chip als u gaat pinnen of uw saldo opvraagt bij een geldautomaat. Dit kan ook in het buitenland.

Deze melding verschijnt als de benodigde plug-in in de browser niet werkt met de e.dentifier2. Het probleem kan zijn:
 
  • De browser voldoet niet aan de systeemeisen van ABN AMRO Internet Bankieren of Access Online. 
  • U gebruikt de laatste update van Google Chrome (v12) waardoor de e.dentifier2 browser-plug-in blokkeert.
  • Er is een probleem met de compatibiliteitsinstellingen in Internet Explorer 9 (Windows-computer). Bekijk het overzicht van besturingssystemen en browsers.

U krijgt deze waarschuwing als u nog één kans heeft om de juiste pincode in te voeren. Als dit niet lukt krijgt u de melding PIN BLOCKED. U kunt de pas deblokkeren bij een ABN AMRO bankkantoor. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.

Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld in het inlogscherm:

  • Hoort het rekeningnummer bij het pasnummer?
  • Heeft u de betaalpas gebruikt van het ingevulde rekeningnummer?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met Client Service. Onze collega's gaan voor u na waarom uw pas is geblokkeerd.

Foutmeldingen die beginnen met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB' (gevolgd door een nummer) verschijnen als er technische problemen zijn binnen Internet Bankieren of Access Online. De melding verschijnt meestal bij het inloggen of bij het verzenden van een opdracht. Probeert u op een later tijdstip nogmaals in te loggen. U kunt in uw rekeningoverzicht zien of eventuele betaalopdrachten zijn uitgevoerd.

U heeft waarschijnlijk een verkeerde code ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier2. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier2 zit. Er kan ook vuil in de invoergleuf van de e.dentifier2 zitten. Schoonblazen kan helpen. Wrijf ook de chip van uw betaalpas voorzichtig schoon. Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk defect. Controleer de betaalpas eventueel bij een ABN AMRO bankkantoor of vraag direct een vervangende pas aan.

  • Heeft u een vervangende pas aangevraagd? Dan vervalt de oude betaalpas zodra u de nieuwe (vervangende) betaalpas activeert.

  • Wilt u tijdens de aanvraagperiode voor de nieuwe pas nog over uw oude pas beschikken? Geef dit dan aan bij de aanvraag op het kantoor, of telefonisch via Client Service.

Deze melding geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Als u op C of op OK drukt, verschijnt de melding CONTACT BANK. Vraag dan gratis online een vervangende e.dentifier2 aan. U ontvangt de e.dentifier2 binnen 2 werkdagen.

Access Online

U kunt een nieuwe pincode aanvragen bij Client Services.

U kunt uw Access Card deblokkeren bij een geldautomaat.

Access Online ondersteunt de volgende formaten:

BTL91 v1.0 (Fixed Field Length)
BankStation International V and Netting v1.0 (TAB Separated)
BankStation International VDB and Interest Compensation File v1.0 (TAB Separated)
CIRI - Foreign Payment Orders, Version 3.1, Layout 128
DTAZV Auslandszahlungsverkehr
Money Manager (GTB2)
SEPA Direct Debit (ISO XML 20022)
SEPA and non-SEPA Credit Transfer (ISO XML 20022)

Nieuwe Access Cards zijn aan te vragen bij Client Services.

De administrator kan in het hoofdmenu via Cash Management, Beheer, Beveiliging een gebruiker toevoegen. Een gebruiker voegt u het eenvoudigst toe door de Wizard te gebruiken of een bestaande gebruiker met een gelijk profiel te kopiëren.

Access Online ondersteunt de volgende formaten: 
Excel 
Word 
PDF 
TSV (Tab Separated Value) 
CSV (Comma Separated Value) 
MT 942 Edifact BSI 
MT 942 Edifact OfficeNet 
MT 942 SWIFT 
MT 940 SAP 
MT 940 BSI 
MT 940 Edifact OfficeNet 
MT 940 SWIFT 
camt.052 
camt.053 
Norma (Spanish accounts only) 
BAI2 

De pincode van een actieve Access Card kan in principe bij een kantoor van ABN AMRO worden gewijzigd. Indien de Access Card is geblokkeerd kan de pincode niet op een kantoor van ABN AMRO worden gedeblokkeerd.

Internet Bankieren

Binnen Internet Bankieren kiest u voor 'nieuwe overboeking' in 'Mijn rekeningen' of bij het overzicht van bij- en afschrijvingen. Bij 'Van' selecteert u vervolgens de rekening waarvan u de overboeking wil uitvoeren. Vervolgens voert u het bedrag in.
 
  • Wilt u vanaf een betaalrekening overboeken? Klik op Adresboek om uw eigen rekening te selecteren. Bovenaan het adresboek kiest u voor 'eigen rekeningen', vervolgens kunt u in de lijst een rekening aanklikken waar u naar wilt overboeken.
  • Wilt u vanaf een spaarrekening overboeken? Dan ziet u bij 'Naar' een lijst met rekeningen waarnaar u geld kunt overboeken. Klik op het pijltje om de lijst uit te klappen en kies een rekening door erop te klikken.

U beheert zelf binnen Internet Bankieren de bevoegdheden van uw medewerkers. Log in en ga naar het menu 'bevoegdheden beheren'.
 
Met 'overzichten inzien' kan uw medewerker bij- en afschrijvingen inzien van rekeningen waarvoor deze bevoegd is. Als eigenaar stelt u in voor welke rekeningen de medewerker bevoegd is en welke rekeningen uitgesloten worden.
 
Met 'opdrachten aanmaken' kan uw medewerker betalingen klaarzetten voor verzending.
 
Met 'verzenden' kan uw medewerker betalingsopdrachten verzenden tot de geldende banklimieten. Als eigenaar van de rekening bepaalt u tot welk bedrag medewerkers betalingen (zelfstandig) mogen uitvoeren. Of dat alle betalingen gezamenlijk geaccordeerd moeten worden voor verzending (dubbele autorisatie van betalingen). 

Voor een SEPA overboeking geldt:
  • Bij een overboeking naar een andere rekening bij ABN AMRO ziet de begunstigde direct dat de overboeking is gedaan.
  • Overboekingen naar een niet-ABN AMRO rekening binnen Nederland die u voor 15:00 uur doet, worden dezelfde werkdag bij de andere bank aangeleverd. Verwerking en bijschrijving op de rekening van de begunstigde is afhankelijk van de andere bank.
  • Overboekingen die u tussen 14:30 en 15.00 uur aanlevert, worden op basis van 'best effort' verwerkt. De betalingen worden dezelfde dag van uw rekening afgeschreven, maar kunnen soms niet meer direct naar de bank van de begunstigde worden verstuurd. Verwerking en bijschrijving op de rekening van de begunstigde gebeurt dan op de eerstvolgende werkdag.
  • Overboekingen die u na 15.00 uur aanlevert, worden dezelfde dag van uw rekening afgeschreven, maar worden altijd de eerstvolgende werkdag naar de bank van de begunstigde verstuurd. Verwerking en bijschrijving op de rekening van de begunstigde gebeurt dan op de eerstvolgende werkdag.
 
Houd er altijd rekening mee dat als gevolg van vertragingen de verwerkingstijd langer kan zijn.

Bij deze landen zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden als u een overboeking doet.
 
China
 
Cananda
 
Egypte
 
Filipijnen
 
Hong Kong
 
India
 
Indonesië
 
Jordanië
 
Mexico
 
Nepal
 
Thailand
 
Rusland
 
Verenigde Staten
 

Heeft u een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer? Misschien een te hoog bedrag, of een bedrag 2 keer betaald? Dan kunt u het volgende doen:
 
  • Kent u de ontvanger? Vraag dan het te veel betaalde bedrag terug te boeken.
  • Kent u de ontvanger niet? Neem dan contact op met ABN AMRO. Wij vragen de ontvanger van uw betaling het bedrag naar u terug te boeken.
 
Als de ontvanger het te veel betaalde bedrag niet wil terugboeken, kunt u met een juridische procedure het bedrag terugvragen.

Als u bent ingelogd, komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik hier op de gele knop 'nieuwe overboeking'. Daarna kunt u de volgende overboekingen doen.
 
Binnen Nederland:
 
  • SEPA-overboeking (ook naar uw eigen rekening)
  • Acceptgiro
  • Spoedoverboeking
  • Overboeking inplannen
  • Periodieke overboeking
 
Naar het buitenland:
 
  • Als u geld wilt overmaken naar het buitenland, moet u eerst uw betaalprofiel instellen.
  • SEPA-overboeking. Dit kan naar de meeste landen in Europa.
  • Maakt u geld over naar een ander land, bijvoorbeeld naar de VS of China? Kies dan eerst de muntsoort waarin u geld wilt overmaken. Kies daarna het land waar u naar overmaakt. Bij sommige landen moet u extra velden invullen en krijgt u extra informatie of instructies.
  • Spoedoverboeking
  • Periodieke overboeking (alleen mogelijk naar landen binnen het SEPA-gebied) 

Via Mobiel Bankieren Via Internet Bankieren 
Open de Mobiel Bankieren app en ga naar de tab 'Beheer'
  • Tijdens het inloggen: 
    - Log in in Internet Bankieren. U klikt daarvoor op de gele knop 'Inloggen'. 
    U vindt deze knop altijd op dezelfde plaats: links boven op iedere webpagina van de website. 
    - Klik daarna op de knop 'Identificatiecode aanmaken'. 
  • Als u al ingelogd bent: 
    - Klik op de tab 'Beheer' 
    - Klik daarna op 'Identificatiecode wijzigen' onder 'Identificatiecode
Ga naar 'Identificatiecode' onder 'Inloggen en overboeken' Maak een nieuwe identificatiecode aan. Hiervoor heeft u de e.dentifier nodig. 
Vul eerst uw oude identificatiecode in. Daarna vult u twee keer uw nieuwe code in. Vul eerst uw oude identificatiecode in. Daarna vult u twee keer uw nieuwe code in. 

Deze nieuwe code vervangt uw eerder gekozen identificatiecode. Deze nieuwe code vervangt uw eerder gekozen identificatiecode.

Bent u ingelogd met uw identificatiecode? Dan heeft u soms toch uw e.dentifier nodig om een opdracht te verzenden. Bijvoorbeeld als u geld overboekt naar een rekening waarnaar u nog niet eerder heeft overgeboekt. Of als u meer geld overboekt dan uw daglimiet. Of als u een product aanvraagt via Internet Bankieren. Als u uw e.dentifier nodig heeft, ziet u dat aan het icoontje.

Krijgt u bij het inloggen de volgende melding te zien? 'Met de ingevulde gegevens kunt u niet inloggen. Controleer of u uw rekeningnummer, pasnummer en respons juist heeft ingevuld.' 
Controleer dan het volgende:
 
  • Vul het juiste rekeningnummer in.
  • Vul het pasnummer in van uw betaalpas. Let op: heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? U moet dan eerst uw betaalpas activeren. Daarna kunt u het nieuwe pasnummer invullen. 
  • Vul de juiste responscode in.

Om u op weg te helpen, hebben we de meest gezochte zaken hieronder voor u op een rij gezet.


Wat wilt u doen? Hier vindt u het
Adresboek Beheer
Persoonlijke gegevens Beheer
Betaalprofiel instellen Beheer
Identificatiecode instellen of wijzigen Beheer
Bevoegdheden voor gemachtigden instellen of wijzigen Beheer
Overzicht van uw producten Beheer
Rekeningdetails aanpassen (compact of uitgebreid) Beheer 
Rekeningen in andere volgorde zetten Beheer
Rekeningen een naam geven of foto toevoegen Beheer
Rekeningen zichtbaar of onzichtbaar maken Beheer 
Services Beheer
Overzicht Periodieke Overboekingen Rekeningen
Creditcard Online Tools
Rekeningafschrift downloaden Tools
Financieel Jaaroverzicht downloaden Tools
Mutaties downloaden Tools
Status betalingen Rekeningen
Incasso overzicht en terugboeken Rekeningen
Opdracht verzenden Takenlijst
Bankmail lezen of versturen Bankmail

In sommige browsers kan het gebeuren dat u in het adresboek of in het adresboekbeheer naar beneden bladert. De gegevens worden dan wel opgehaald, maar uw browser laat ze niet direct zien. Als u klikt op 'laad nieuwe items', zouden de volgende adressen geladen moeten worden. Blijft u 'laad nieuwe items' in beeld houden? Probeer dan uw browser te upgraden naar een nieuwe versie.

Heeft u meer dan 10 opdrachten staan op uw 'Takenlijst'? Dan kunt u als volgt zoeken naar opdrachten:
 
  • Op dag, week of maand
  • Op manier van verzenden (met e.dentifier of met identificatiecode)
  • Op soort opdracht (binnenland, periodiek, incasso, annulering, product aanvragen, IBAN-blokkade)

Sommige opdrachten verzendt u niet via de 'Takenlijst'. Dat is bijvoorbeeld het geval bij instellingen voor 'Bevoegdheden beheren'.

Als u in het scherm 'Opdracht verzenden' de responscode niet ziet staan, komt dit door de grootte van de tekst zoals die is ingesteld in uw browser. Wijzigt u de grootte van de tekst naar 'normaal' om de responscode zichtbaar te krijgen. Bekijk de instructies per browser.

Ga naar 'Rekeningen', selecteer de juiste rekening door erop te klikken en plaats de cursor bovenin het overzicht naast het vergrootglas. Vul een zoekterm in; bijvoorbeeld een gedeelte van de naam of een bedrag. Zoekt u een bedrag? Dan volgt de vraag om een bereik op te geven waarbinnen het bedrag kan worden gezocht.
 
Wilt u uitgebreider zoeken, klik dan op 'Meer zoekopties'. Hier kunt u zoeken naar een combinatie van naam, rekeningnummer, omschrijving, bedrag en periode. 
 
Let op: Zoeken staat standaard op 'afschrijvingen'. Zoekt u een bijschrijving? Kies dan onder de zoekbalk voor 'bij'.

Als u inlogt, komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik hier op de knop 'personaliseren' en kies voor 'Zichtbare rekeningen en totaalsaldo instellen'. Zet daarna een vinkje voor 'totaalsaldo weergeven' door in het vakje te klikken.

Als u heeft ingelogd, komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik hier op de gele knop 'nieuwe overboeking'. Daarna kunt u de volgende overboekingen doen.
 
Binnen Nederland
 
  • SEPA-overboeking (ook naar uw eigen rekening)
  • Acceptgiro
  • Spoedoverboeking
  • Overboeking inplannen
  • Periodieke overboeking
 
Naar het buitenland
 
  • SEPA-overboeking. Deze overboeking kunt u doen naar de meeste landen in Europa.
  • Boekt u geld over naar een ander land, bijvoorbeeld naar de VS of China? Dan doet u dit via de knop 'Wereldoverboeking'.
  • U kunt nog geen periodieke overboeking of spoedoverboeking buiten Nederland doen.
 
Zakelijke betaalopdrachten
 
  • SEPA-bestanden importeren
  • Bestand importeren (ClieOp03/BTL91)
  • Sealbagstortingen aanmelden via 'Verpakt storten'
  • Nieuwe incasso-opdrachten

Bent u gemachtigd voor een groot aantal rekeningen, bijvoorbeeld omdat u bewindvoerder bent? En wilt u snel een rekening kunnen opzoeken en selecteren, om de bij- en afschrijvingen te bekijken? Dit kan op drie manieren:
 
  • Zoeken 
- Klik eerst op een rekening en ga naar de bij- en afschrijvingen. 
- Zoek dan met ctrl+F op (een deel van) de naam of het rekeningnummer. 
- Klik op deze rekening om de bij- en afschrijvingen daarvan te zien.
 
  • Volgorde van uw rekeningen wijzigen. Klik hiervoor in het menu op 'Beheer'. Kies dan voor 'Personaliseren'. 
  • Rekening een naam geven of foto toevoegen. Klik hiervoor in het menu op 'Beheer'. Kies dan voor 'Personaliseren'.

Uw Periodieke Overboekingen vindt u via uw Rekeningen. Klik in Rekeningen op een rekeningnummer. Daar ziet u uw bij- en afschrijvingen. Op het tabblad 'ingepland en periodiek' vindt u een overzicht van uw Periodieke Overboekingen, ingeplande betalingen en aangekondigde incasso's.

Binnen Internet Bankieren kiest u voor 'nieuwe overboeking' in 'Mijn rekeningen' of bij het overzicht van bij- en afschrijvingen. Bij 'Van' selecteert u vervolgens de rekening waarvan u de overboeking wil uitvoeren. Vervolgens voert u het bedrag in.
 
  • Wilt u vanaf een betaalrekening overboeken? Klik op Adresboek om uw eigen rekening te selecteren. Bovenaan het adresboek kiest u voor 'eigen rekeningen', vervolgens kunt u in de lijst een rekening aanklikken waar u naar wilt overboeken.
  • Wilt u vanaf een spaarrekening overboeken? Dan ziet u bij 'Naar' een lijst met rekeningen waarnaar u geld kunt overboeken. Klik op het pijltje om de lijst uit te klappen en kies een rekening door erop te klikken

Geblokkeerde rekeningen staan niet direct in het overzicht van uw rekeningen. Deze dient u zelf toe te voegen aan het standaard overzicht. Klik binnen Internet Bankieren op Rekening, bovenaan ziet u dan de knop 'personaliseren'. Dan kiest u voor de optie 'Zichtbare rekeningen en totaalsaldo instellen'. Hier kunt u een vinkje plaatsen voor de geblokkeerde rekeningen die u zichtbaar wil maken. Kies vervolgens voor 'Opslaan' om de wijziging door te voeren.

Treasury

Heeft u veel te maken met internationaal betalingsverkeer en vreemde valuta? Het Valutacentrum biedt een breed scala aan koersinformatie en research.

Dealstation is onderdeel van i-Markets. De i-Markets Portal biedt u niet alleen direct toegang tot een volledig geautomatiseerd handelssysteem op de wereldwijde geld- en valutamarkten, maar u krijgt van ons voor en na uw transacties ook alle ondersteuning die u nodig heeft. Met de i-Markets Portal houdt u continu de vinger aan de pols.

Lees meer

U kiest de valuta waarin u met uw handelspartner zaken wilt doen. Zonder van muntsoort te wisselen. Bekijk de valutacalculator hier.

Elke werkdag wordt rond 17.00 uur de valutakoerslijst van de dag gepubliceerd. Bekijk de koerslijsten hier.

De i-Markets Portal biedt u niet alleen direct toegang tot een volledig geautomatiseerd handelssysteem op de wereldwijde geld- en valutamarkten, maar u krijgt van ons voor en na uw transacties ook alle ondersteuning die u nodig heeft. Met de i-Markets Portal houdt u continu de vinger aan de pols.

Lees meer

Heeft u veel te maken met internationaal betalingsverkeer en vreemde valuta? Het Valutacentrum biedt een breed scala aan koersinformatie en research.

U vindt de koersen in het valutacentrum.

Bekijk de valutakoersen

SWIFT is een sterk beveiligd en gestandaardiseerd communicatieplatform voor (grote) bedrijven en overheidsinstellingen. Hiermee kunt u betalingsverkeer, treasury en effectenorders afnemen van financiële instellingen die zijn aangesloten bij SWIFT, waaronder ABN AMRO. SWIFT gebruikt de hoogste niveaus van encryptie en authenticiteit.

Meer informatie